Sökning: "regler för sponsring"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden regler för sponsring.
6. Sponsring : Ur ett företags och skatterättsligt perspektiv
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag sponsrar idrottsföreningar, kulturevenemang, humanitära organisationer samt forskning och utveckling för att exponera sitt varumärke, synas i positiva sammanhang, bygga relationer och skapa en image kring företaget. Medan sponsring som marknadsföringsverktyg hela tiden har utvecklats har dock regelverket kring sponsring och rätten att dra av den som en kostnad i företaget inte haft samma utveckling. LÄS MER
7. Sponsring i skolan : En undersökning om sponsring på Leksands gymnasium, 2008
Master-uppsats, SamhällskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka karaktären och omfattningen av sponsring och samarbete mellan skola och näringsliv samt andra utomstående aktörer på en gymnasieskola i Dalarna. Hur är sponsringspolicy reglerad och hur ser de inblandade aktörerna på sponsring och dess framtid i skolan? Undersökningen baseras på intervjuer, innehållet av skolans och kommunens styrdokument. LÄS MER
8. Sponsring : Avdragsproblematiken
Magister-uppsats, IHH, RättsvetenskapSammanfattning : Sponsring är ett relativt nytt sätt för marknadsföring som genom åren har blivit allt vanligare för företag att använda sig av. Idag är det ett av de mest använda marknadsföringsinstrumenten. LÄS MER
9. Yta eller innehåll : en fallstudie om CSR som medverkandeprocess i organisationen
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här magisteruppsatsen handlar om företagens sociala ansvar, CSR. Det är en fallstudie på åtta marknadsledande, svenska företag. Syftet med den här uppsatsen är att analysera konceptet CSR i de undersökta fallföretagen. Vi fokuserar på hur företagen ser på CSR och hur och varför de involverar personalen i detta arbete. LÄS MER
10. Sponsring som finansieringsmetod : Kulturens nya villkor
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Sponsoring is today a more common form for corporation in the trade of culture. This has led to a situation, in which companies and institutions of culture, must be more versed in sponsorship. In this essay, we aim at understand and give an account for how the corporation, in a sponsorship relationship might work. LÄS MER