Sökning: "vårda kundrelation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden vårda kundrelation.

  1. 1. Industriell marknadsföring av specialisttandvård : En studie av Käkkirurgiska avdelningen vid Akademiska sjukhuset och relationen till fyra remitterande kliniker

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jan-Olof Strömbäck; [2012]
    Nyckelord :Industriell marknadsföring; kundrelationer; specialisttandvård;

    Sammanfattning : Industriell marknadsföring handlar om att marknadsföra aktiviteter och funktioner mot företageller organisationer. På denna typ av marknad finns det färre kunder jämfört med påkonsumentmarknader. Därför är det viktigt att vårda varje kundrelation för att varaframgångsrik på lång sikt. LÄS MER

  2. 2. Vårda kundrelationer - vägen till ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Timea Kalman; Emma Simonsson; [2009]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; bibehålla kund; kundvård; kundrelation; kundvärde; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I dagens snabbt förändrade och konkurrerande samhälle intar relationsmarknadsföring en central roll i företagens affärsverksamhet. Då relationsmarknadsföring innebär att vårda samt bibehålla befintliga kundrelationer, har detta bidragit till ett större engagemang bland företagen för att skapa värde åt kunden samt uppnå kundlojalitet. LÄS MER

  3. 3. Att analysera kundrelationer : en studie av Hendryx Skis Industries

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Weiborg; Max Althin; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; konsumentrelation; kundrelation; affärsrelation; skidmarknad;

    Sammanfattning : Att vårda sina relationer har för företag blivit betydligt viktigare och mer tid har lagts på utvecklandet av relationsmarknadsföring. Hur dessa relationer skapas och vad som gör att de utvecklas och bibehålls har dessutom varit i forskarnas blickfång. LÄS MER

  4. 4. Kundnytta eller Egennytta : En studie av försäljning inom ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Karolina Krön; Johan Sandberg; [2007]
    Nyckelord :Försäljning; Service; Relationsmarknadsföring; Prestationsmätning; Bank; Rollkonflikt; Motivation; Försäljningsmål; Kundrelation; Personal;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har de flesta bankerna i Sverige gått från att vara traditionella administrativa tjänsteföretag till att utvecklas mot försäljningsorganisationer. Detta har påverkat de bankanställdas arbetssituation så att de ska kombinera att vårda kundrelationen genom att lyssna på kunden och skapa lösningar samtidigt som pressen att nå försäljningsmål är stor. LÄS MER

  5. 5. Hög spänning på elmarknaden? En studie över mindre elleverantörers konkurrensstrategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thérèse Bjerström; Karin Wendt; [2004]
    Nyckelord :Konkurrensstrategi; elleverantör; generiska strategier; service; image; pris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemformulering: I och med avregleringen av elmarknaden konkurrensutsattes elleverantörernas verksamhet. Priserna pressades och elleverantörerna började ägna sig åt kringtjänster för att anpassa sig till marknaden. LÄS MER