Sökning: "respons reklam"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden respons reklam.

  1. 21. Att övertyga om sanningen - Retorisk analys av manualer från Jehovas vittnen och Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Karolina Eriksson; [2009]
    Nyckelord :Jehovas vittnen; Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga;

    Sammanfattning : Jag är intresserad av att titta närmare på hur två religiösa grupper som Jehovas vittnen och Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga presenterar sig för sin omgivning i mötet med enskilda individer. Jag har många gånger mött människor vars attityder till dessa missionärer/ förkunnare är negativa. LÄS MER

  2. 22. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Hägg; Elin Gidmark; [2009]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; kommunikationsprocessen; kommunikationskanaler; framgångsrik reklam; attityder; reklam;

    Sammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER

  3. 23. Ungdomsland – Stora Nolia mässan 2008

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Informatik

    Författare :Maria Hermansson; Emil Carstedt; [2008]
    Nyckelord :Ungdomsland; Stora Nolia mässan; Design; Designprocess;

    Sammanfattning : Ungdomsland är ett produktområde som återfinns på en av Nolias besöksmässigt största mässor, Stora Nolia mässan, som detta år anordnas i Piteå. Ungdomsland inriktar sig främst till personer i 8‐12 års ålder och har därmed aktiviteter på området som ska locka denna målgrupp. LÄS MER

  4. 24. Kundundersökning av kvinnors respons på reklam i åldern 20 till 60 : Vad påverkar kvinnors köpintentioner utöver reklambudskap

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jennie Jershed; Lotta von Braun; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen på dagens marknad ser i dag annorlunda ut än vad den gjorde förr. Vi har fått fler och rörligare kunder och vi har fått in fler och större aktörer på marknaden. Dessa faktorer påverkar i dag handeln för småföretagare på den lokala marknaden. LÄS MER