Sökning: "respons reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden respons reklam.

  1. 11. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Hellberg; Emelie Lundqvist; Moa Rydlöv; [2016]
    Nyckelord :Stereotyper Vegetarisk mat Consumer Culture Theory Reklambilder Attityder; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER

  2. 12. Taboo advertising - Response to taboo in advertising - A study of the influence of age and gender

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Schnaider; David Härnsäter; [2015]
    Nyckelord :Taboo advertising; age; gender;

    Sammanfattning : Problem: Consumer characteristics have proved to be important influencers in how advertisements are perceived among consumers. Researchers have started to investigate if this assumption is valuable also in special and uncommon marketing strategies. A new field of research regarding advertising is the study of taboo themes. LÄS MER

  3. 13. Upplevd kvalitet i kundservice : En kvalitativ undersökning på en prisfokuserad marknad

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Daniel Hjert; Lisa Wedberg; [2014]
    Nyckelord :kundservice; kundcenter; service recovery; kundupplevelse; kvalitet; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att skapa djupare förståelse för kvalitetsbegreppet i en tjänsteleverantörs kundservice. Uppsatsen utreder även hur kvalitetsbegreppet skiljer sig åt beroende på varför kunden kontaktar kundservice. På grund av tjänsters abstrakta natur blir kvalitet i dessa sammanhang svårt att definiera. LÄS MER

  4. 14. Exponering i butiken : Specialexponering av kläder och exponeringens påverkan på kunder

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jasminka Sales; [2013]
    Nyckelord :exponering i butiken;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att veta hur man kan påverka och attrahera kunderna med hjälp av exponeringar kan vara av stor betydelse för butikerna och butikscheferna. Med allt större konkurrens i alla branscher blir kampen om varje enskild kund allt mer påtaglig. LÄS MER

  5. 15. Embracing Twitter : Marketing the Public Library on Social Media

    Master-uppsats, Institutionen för ABM

    Författare :Gözde Düzer; [2013]
    Nyckelord :Marketing; Social media; Library; Library users; Marknadsföring; Sociala medier; Bibliotek; Biblioteksanvändare;

    Sammanfattning : The aim of this master's thesis is to study public libraries' marketing on the social media site Twitter. To achieve this goal, the Twitter accounts of four Swedish public libraries were studied for several months. The four libraries that were studied consist of Stockholm library, Lidingö library, Malmö library, and Gothenburg library. LÄS MER