Sökning: "Taboo advertising"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Taboo advertising.

  1. 1. Be Proud of Your Menstruation! A case study of commodity feminist discourse in mainland China.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Yiyun Zhu; [2022]
    Nyckelord :Menstruation; Femvertising; Regional adaption; Orientalism; Critical Discourse Analysis CDA ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Adopting a critical discourse analysis approach, this study presents a case study around the “Menstruation should not be hidden” campaign launched by the Swedish brand, Libresse, in the Chinese market. With the aim to explore how does the brand strategically use female empowering discourse to construct new meanings of menstruation for a regional market, and the socio-cultural factors involved. LÄS MER

  2. 2. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Sporrong; [2021]
    Nyckelord :Reklam; preventivmedel; diskurs; retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER

  3. 3. Blodigt allvar

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lundqvist Corinne; Ström Linnea; [2017]
    Nyckelord :reklamfilm; marknadsföring; mens; libresse; sociala medier; kritisk diskursanalys; intersektionalitet; feministisk medieteori;

    Sammanfattning : This student thesis examines what discourses exist within Libresse's advertising for sanitary products and if these have evolved over time. To examine this, two epochs have been selected; the first epoch covers the years 1990 to 2003 and the latter epoch covering 2014 to 2017. LÄS MER

  4. 4. Taboo advertising - Response to taboo in advertising - A study of the influence of age and gender

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Schnaider; David Härnsäter; [2015]
    Nyckelord :Taboo advertising; age; gender;

    Sammanfattning : Problem: Consumer characteristics have proved to be important influencers in how advertisements are perceived among consumers. Researchers have started to investigate if this assumption is valuable also in special and uncommon marketing strategies. A new field of research regarding advertising is the study of taboo themes. LÄS MER