Sökning: "respons reklam"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden respons reklam.

  1. 6. Reklameffekter av storytelling för olika produkttyper : En kvantitativ studie av hur storytelling påverkar reklameffektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Alexandra Hultman; Erik Häggström; [2018]
    Nyckelord :Storytelling; Storytelling; traditionell produktinformation; signature stories; Reader Response Theory; reklameffektivitet; lågt respektive högt engagemang; informativa och transformativa produkter.;

    Sammanfattning : Storytelling har identifierats som en effektiv marknadsföringsmetod och många företag har bemästrat konsten att berätta historier. Storytelling används för att skapa en emotionell respons hos den tilltänkta målgruppen, och om företag på ett framgångsrikt kan göra detta kan det vara ett sätt att differentiera sig själva. LÄS MER

  2. 7. Barn som verktyg i marknadskommunikation : En kvalitativ studie om konsumenters respons till barns gestaltning i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Marlene Amundsson; Matilda Fröjd; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; varumärke; barn i reklam;

    Sammanfattning : Barns gestaltning i reklam är ingen ny företeelse. I takt med att barns roll i samhället blivit allt mer central har det blivit vanligare att inkludera barn i reklam. LÄS MER

  3. 8. “Där livet händer” : En studie av visuell kommunikation i IKEA:sreklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Kristina Bekshayeva; Anastasia Prokopovych; [2017]
    Nyckelord :IKEA; visuell kommunikation; reklamproduktion; representation; identitet; normkritik;

    Sammanfattning : Detta arbete är en fallstudie av IKEAs reklamkampanj “Där livet händer”. Arbetet har tvåsyften: att utforska tekniska aspekter på reklamproduktion och skapa sig en bild avmottagarnas uppfattning av reklamfilmerna i den nämnda kampanjen. LÄS MER

  4. 9. Varumärkesstrategi i sociala medier : en undersökning ur det mindre, oberoende företagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelica Fagerberg; Ida Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; sociala medier; kommunikation; interaktion;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet om varumärkesstrategi i sociala medier och syftet har varit att undersöka hur mindre, oberoende företag som erbjuder kläder arbetar med varumärkesstrategi i sociala medier. Den teoretiska referensramen består av fakta inom ett antal ämnen så som varumärken och deras strategi, kommunikation, sociala medier samt interaktion. LÄS MER

  5. 10. "Hur kan ni använda denna sortens kvinnoförtryck i er reklam!!" : En kvalitativ undersökning av responsen H&M och Åhléns fått på Facebook i och med sina kampanjer med slöjbärande kvinnor.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sofia Damrén; [2016]
    Nyckelord :veil; facebook; qualitative study; linguistics; slöja; kvalitativ; facebook; kritisk lingvistik;

    Sammanfattning : This paper, ”How can you use such kind of oppression against women in your advertising!!!”- A qualitative study of the response H&M and Åhléns recieved due to their campaigns with veild women” is about how the veil and the veild woman are mentioned in the respons of the campaigns and which values that can provide the veiled woman in the society. To find this out, I have used a critical text analysis where I have analyzed the vocabulary and sentence structure. LÄS MER