Sökning: "respons reklam"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden respons reklam.

  1. 16. Placerad produktreklam i modebloggar : - En studie om placerad produktreklam i svenska modebloggar och dess påverkan på bloggläsarna.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jenny Behrami; [2012]
    Nyckelord :Blogg; modeblogg; placerad produktreklam; reklam i bloggar; marknadsföring i bloggar;

    Sammanfattning : Att marknadsföra sig rätt har idag blivit A och O för företag. För att överleva är det av högsta vikt att finna nya forum att placera sin reklam i. Idag finns det dock så mycket reklam som cirkulerar i samhället att företagen måste konkurrera om konsumenternas uppmärksamhet. LÄS MER

  2. 17. Sociala medier som marknadskommunikation : en studie av företags förändrade marknadskommunikation via Facebook

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Vanghelita Sved; Caroline Berglund; [2011]
    Nyckelord :Social media; marketing; communication; Facebook; influence.; Social media; marknadsföring; kommunikation; Facebook; påverkan.;

    Sammanfattning : Syfte: Användningen av internet växer snabbt och många väljer att spendera mycket av sin tid i den virtuella världen. Detta är anledningen till att vi föreställer att det är viktigt för företagen att överväga att använda Internet som ett redskap för att nå sina kunder. LÄS MER

  3. 18. Användning av arbetshästar i kommuners grönyteskötsel : med avseende på miljö, ekonomi och brukarvärden

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

    Författare :Emma Pettersson; [2011]
    Nyckelord :arbetshästar; parkmiljö; ekologisk; kommun; brukarvärde; hästentreprenör; Bulltofta;

    Sammanfattning : Hästens roll i samhället har förändrats, från att vara ett arbetsredskap i strid eller i det dagliga arbetet, till ett fritidsintresse som får ta allt större plats. Samtidigt är strävan mot ett hållbart samhälle med ekologi och miljö som nyckelord en viktig del. LÄS MER

  4. 19. Extern marknadskommunikation : Uppfattas företagets budskap rätt av målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Susanne Johansson; Emelie Smedelindh; [2010]
    Nyckelord :kanal; marknadskommunikation; budskap; målgrupp; annons;

    Sammanfattning : En ekonomisk utveckling har skett på marknaden under de senaste åren där människan gått från att endast köpa det nödvändigaste till att idag köpa mer än vad som behövs. Samtidigt massproduceras produkter till att det blir ett överskott på marknaden, vilket leder till låga priser och större konkurrans där olika medel används. LÄS MER

  5. 20. Hur påverkar marknadsföring konsumentens butiksval?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Flack; Annika Kiiskinen; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att väcka intresse och få konsumenterna att konsumera är idag en del i många företag. Där av har marknadsföringen blivit en viktig del i många företag för att påverka konsumenterna. Ett bra pris eller en bra produkt räcker inte idag för att locka och påverka sin målgrupp. LÄS MER