Sökning: "skärmen"
Visar resultat 21 - 25 av 193 uppsatser innehållade ordet skärmen.
21. De främsta anledningarna till att medieteknikstudenter använder blåljusfilter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : I denna studie undersöker vi de främsta anledningarna till att medieteknikstudenter på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) använder blåljusfilter. Då man som medieteknikstudent använder elektroniska enheter under sina studier är det relevant att undersöka de vanor som studenterna har i deras användande och förstå anledningen bakom deras vanor. LÄS MER
22. Magasinens återfödelse : Hur typografin i modemagasinens omslag kan öka ungas intresse för tryckta modemagasin
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Världen blir mer digitaliserad och det spenderas mer tid framför skärmen än någonsin förr. När allt digitaliseras slussas det fysiska ut, däribland modemagasinen. LÄS MER
23. Tillit vid onlineshopping
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som bidrar till att konsumenter känner tillit till sina enheter vid onlineshopping. Studien avgränsas till datorer och smartphones, och den undersöker även om det finns medietekniska lösningar för att öka tilliten till enheterna. LÄS MER
24. Pet! That! Thing! : En experimentell titt på lugn inom spel.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Vi har arbetat med lugn inom spel. Vår prototyp är en gameslice där du är en person som villklappa saker och du har en gummiarm som kan resa hur långt du som spelare vill, den kanäven böja sig överallt på skärmen. LÄS MER
25. Evaluating PQPM for Usage in Combination with Continuous LOD in VR
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The use of Virtual Reality (VR) is growing in commercial use, one type of VR headset, called mobile stand-alone system has limited resources for computing and memory. Because of this, when developing real-time applications for this type of VR headset, performance needs to be heavily considered. LÄS MER