Sökning: "skärmen"

Visar resultat 21 - 25 av 193 uppsatser innehållade ordet skärmen.

  1. 21. De främsta anledningarna till att medieteknikstudenter använder blåljusfilter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emma Hagrot; Sofia Harmén; [2022]
    Nyckelord :Blåljusfilter; blått ljus; melatonin; skärmar; sömn; ansträngning; kognitiva förmågor; night shift; night mode; f.lux; ;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi de främsta anledningarna till att medieteknikstudenter på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) använder blåljusfilter. Då man som medieteknikstudent använder elektroniska enheter under sina studier är det relevant att undersöka de vanor som studenterna har i deras användande och förstå anledningen bakom deras vanor. LÄS MER

  2. 22. Magasinens återfödelse : Hur typografin i modemagasinens omslag kan öka ungas intresse för tryckta modemagasin

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Beatrice Svensson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världen blir mer digitaliserad och det spenderas mer tid framför skärmen än någonsin förr. När allt digitaliseras slussas det fysiska ut, däribland modemagasinen. LÄS MER

  3. 23. Tillit vid onlineshopping

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amadeus Eskengren; Isabella Viksten; [2022]
    Nyckelord :Tillit; e-handel; m-handel; smartphone; dator.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som bidrar till att konsumenter känner tillit till sina enheter vid onlineshopping. Studien avgränsas till datorer och smartphones, och den undersöker även om det finns medietekniska lösningar för att öka tilliten till enheterna. LÄS MER

  4. 24. Pet! That! Thing! : En experimentell titt på lugn inom spel.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Alexander Brändén; Hanna Wallard; [2022]
    Nyckelord :Calm; Relaxing; Game design; Visual design; “One rule”; Lugn; Avslappnande; Speldesign; Visuell design; “One rule”;

    Sammanfattning : Vi har arbetat med lugn inom spel. Vår prototyp är en gameslice där du är en person som villklappa saker och du har en gummiarm som kan resa hur långt du som spelare vill, den kanäven böja sig överallt på skärmen. LÄS MER

  5. 25. Evaluating PQPM for Usage in Combination with Continuous LOD in VR

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Oskar Nyström; [2022]
    Nyckelord :Level-of-Detail; Quality Metric; Visual Quality Evaluation; Virtual Reality; Pixel Quality Per Meter; Level-of-Detail; Kvalitetsmått; Evaluering av Visuell Kvalitet; Virtual Reality; Pixel Quality Per Meter;

    Sammanfattning : The use of Virtual Reality (VR) is growing in commercial use, one type of VR headset, called mobile stand-alone system has limited resources for computing and memory. Because of this, when developing real-time applications for this type of VR headset, performance needs to be heavily considered. LÄS MER