Sökning: "små bokförlag"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden små bokförlag.

  1. 1. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Frida Hvam; [2022]
    Nyckelord :Brand identity; visual identity; visual marketing; digital marketing; social media marketing; Varumärkesidentitet; visuell identitet; visuell marknadsföring; digital marknadsföring; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER

  2. 2. En studie om små förlags uppkomst och utveckling år 2002-2015

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Pernilla Åkesson; [2015]
    Nyckelord :bokförlag; förlag; småförlag; förläggare; bokmarknad; den långa svansen; digitalisering;

    Sammanfattning : The essay is about small publishing houses and their position onthe Swedish book market 2002-2015. Focus is on the Internetand digitization, and the study would examine what commonconditions that exist for publishers to start publishing, as well asthe forces that affect the development of the Publishingbusiness. LÄS MER

  3. 3. Framtidens bokhylla i fickan. Kommersiella strategier vid distributionen av digitala böcker.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Cornelia Joängen; [2013-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att göra böcker i digitala format är inte längre någon nyhet då det har förekommit länge. Den svenska marknaden har dock inte förflyttat fokus från den traditionella fysiska boken till de digitala formaten ännu. LÄS MER

  4. 4. Mediebilden av De oberoende. : Analys av kommunikationen mellan journalister från Dagens Nyheter, Svensk bokhandel och förläggare från gruppen De oberoende.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Natalia Pasierska; [2011]
    Nyckelord :De oberoende; mediebild; bokmarknad; bokförlag; kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur en mediebild av den informella gruppen "De oberoende" skapad av tolv svenska små bokförlag återspeglar det som gruppen står för och arbetar med i verkligheten. Genom att jämföra den mediebilden med intervjuer med chefer på några av de förlag som ingår i gruppen vill jag bedöma hur kommunikationen mellan svenska media och "De oberoende" fungerar. LÄS MER

  5. 5. Att trycka på vinst eller förlust - en studie av fem förläggares resonemang kring och hantering av osäkerhet

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ternestedt Ternestedt; Helena Staffansson; [2003]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Bokförlagsbranschen har det senaste decenniet genomgått stora förändringar. Ändrade krav på lönsamhet och drag av kommersialisering är effekter av denna förändring. LÄS MER