Sökning: "strategiskt partnerskap"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden strategiskt partnerskap.
11. Open innovation in large organizations : A multicase analysis of multinational Swedish companies
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This study analyzes open innovation in large multinational organizations. The study has been applied to four organizations to examine how they work with open innovation in innovation networks. LÄS MER
12. Med Personen i Centrum - Sjuksköterskors uppfattningar om att vårda patienter med ett palliativt vårdbehov på en akutkirurgisk vårdavdelning
Magister-uppsats,Sammanfattning : Inledning: På kirurgiska vårdavdelningar på de flesta sjukhus i Sverige vårdas patienter med olika diagnoser. Patienter med gastrointestinala sjukdomstillstånd kan till exempel vårdas sida vid sida med patienter med urologiska sjukdomar eller patienter i behov av commotioobservation. LÄS MER
13. Gemensam historia men olika säkerhetspolitiska lösningar : En komparativ studie av Estland och Lettland
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Estland och Lettland är Östersjöregionens minsta stater och de delar förutom geografi och storlek andra gemensamma kännetecken som exempelvis liknande historiska erfarenheter av att ha Ryssland som granne. Länderna bedriver även ett utvecklat säkerhetssamarbete. LÄS MER
14. Företagsstrategier inom den gröna sektorn : studie av en plantskola
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Skåne Plantor AB är ett garden center som har vuxit från den lilla växtleverantören till en storskalig växtförsäljning. De importerar växter som sedan säljs direkt till slutkunden och deras närområde inkluderar främst Staffanstorp och Lund. LÄS MER
15. Storytelling och varumärkesuppbyggande - Ett perfekt partnerskap?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Problemformulering: Vilken betydelse har marknadsföringsinriktad corporate storytelling för varumärkesuppbyggande i företag inom den svenska textil och konfektionsbranschen? Syfte: Uppsatsens syfte är att förklara vilken betydelse marknadsföringsinriktad storytelling kan ha vid varumärkesuppbyggande för företag inom textil och konfektionsbranschen. Syftet är att förklara hur storytelling, som ett verktyg, kan användas för att bygga ett starkt varumärke hos företag samt ge branschspecifika rekommendationer för hur storytelling kan användas effektivt. LÄS MER