Sökning: "swedish match marknadsföringsstrategi"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden swedish match marknadsföringsstrategi.

  1. 1. Cause Related Marketing : En studie i hur företag praktiskt arbetar med CRM

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Sterner; Linnea Jönsson; [2009]
    Nyckelord :Cause-Related Marketing CRM ; Corporate Social Responsibility CSR ; Marknadsföringsstrategi; Välgörenhetsorganisationer; Marknadsföringskampanjer.;

    Sammanfattning : Cause-Related Marketing (CRM) is not a completely new phenomenon, yet an idea whose time has truly come. To have commercial organizations cooperate with charity organizations for mutual profit is a "win-win-win" situation. LÄS MER

  2. 2. Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arietta Planakis; Lina Carlsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den rådande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvårar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats är att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. LÄS MER