Sökning: "telefonrådgivning litteraturöversikt"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden telefonrådgivning litteraturöversikt.
1. Distriktssköterskans upplevelse av telefonrådgivning : systematisk litteraturöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Telefonrådgivning inom primärvård och vid sjukvårdsrådgivningen är en vanlig arbetsuppgift för distriktssköterskor. Distriktssköterskor ska genom icke-visuell kommunikation göra patientssäkra bedömningar och hänvisa uppringaren till rätt vårdnivå, ibland via information i andra hand. LÄS MER
2. Sjuksköterskors utmaningar i telefonrådgivning : En systematisk litteraturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Introduktion: Telefonrådgivning är ett sätt för vårdsökande att få vård i Sverige och i vissa andra länder i världen exempelvis i Storbritannien, Canada, USA m.fl. Sjuksköterskor arbetar med telefonrådgivning och hänvisar vårdsökande till rätt vårdnivå. LÄS MER
3. Omvårdnad via telefon : Sjuksköterskans upplevelser av att arbeta med telefonrådgivning - en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning inom hälso- och sjukvård förekommer runt om i världen och är ett enkelt sätt för patienten att komma i kontakt med vården. Bedömningsprocessen i telefonrådgivning försvåras på grund av att sjuksköterskan inte ser patienten vilket ställer krav på en bred kunskap. LÄS MER
4. Sjuksköterslors erfarenheter av att arbete med telefonrådgivning : -en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Telefonrådgivning utifrån ett sjuksköterskeperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Allt fler personer kontaktar sjukvården via telefon och det medför att telefonrådgivning är ett växande område inom hälso- och sjukvården. Den gör det möjligt för sjuksköterskor och personer som ringer in att skapa en relation trots distans. LÄS MER