Sökning: "thailand kommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden thailand kommunikation.
16. Kulturella skillnader mellan Sverige och Thailand : hur svenska medarbetare i en svensk organisation i Thailand upplever kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Idag kämpar företag för att överleva på den hårt konkurrerande marknaden och den ökade globaliseringen har gjort att många företag väljer att söka lyckan i ett annat land. Flera företag väljer idag att lägga hela eller delar av sin verksamhet i andra länder. LÄS MER
17. Fastighetsköp i utlandet : En jämförelse mellan Sverige, Spanien, Thailand och Turkiet
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Abstract Buying real estate property is a complex process for the uninitiated. A potential buyer has to keep track of laws and regulations affecting the property. The purchase of a property is for many also the largest deal made in life and because of that it is especially important to make sure everything gets done correctly. LÄS MER
18. Furniture Consumption in Thailand : A Kano model study of IKEA with implications for the strategy making process
Master-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : This thesis is a study of Thai consumer behavior that affects the purchasing and servicing in the furniture retail industry. A market survey was conducted in Thailand to support this study. The target group of this study is people residing in Bangkok aged 25 year old and above. LÄS MER
19. Sjuksköterskans perspektiv på familjens roll i vårdandet av äldre i Thailand : en kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Multisjuklighet är vanligt bland äldre världen över. Andelen äldre i Thailand ökar på grund av en mer avancerad sjukvård och bättre levnadsvillkor. Familjen spelar en stor roll i vårdandet av äldre. LÄS MER
20. Clients’ Perspectives Toward Audit Service Quality of the Big 4 inThailand
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Purpose The purpose of this thesis is, firstly, to investigate clients’ perspective toward the Big 4’s financial audit service quality. Secondly, the gaps between clients’ perceptions and expectations of audit service quality provided by the Big 4 audit firms will be studied. LÄS MER