Sökning: "utemiljöns betydelse för barns lek"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden utemiljöns betydelse för barns lek.
11. Utemiljöns betydelse för små barns utveckling och lärande
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : The study concentrates on which significance the pre-school’s yard and the outdoor environment has and how it influence the young children regarding their development and learning. The study is carried out through observations of the children complimented by interviews of them. LÄS MER
12. Utemiljöns betydelse för barns utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The outdoor environment is the first thing you notices when you come to a pre-school and it also plays an important part in the development of children, their play and meeting their large motor needs. It is important that the outdoor playground is stimulating and inviting. LÄS MER
13. Möjligheternas skolgård : om att skapa förutsättningar för en välanvänd utemiljö - exempel från Luleå
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Children's need of a good environment of playing outdoor at schoolyards is, both from a perspective of commonly public's health and from the children themselves, indisputable. Children who have a good and varying playground develop physically, psychologically and socially. LÄS MER
14. Att utveckla en förskolegård : exemplet Kungstäppan
L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and ManagementSammanfattning : Studies in the recent years have showed that the preschool playground is important for both the physical and emotional development of children. The Botkyrka local government has decided to improve their preschool playgrounds in order to take advantage of these studies. LÄS MER
15. Rörelsens betydelse för barns koncentrationsförmåga och inlärning
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : Jag har i detta arbete undersökt rörelsens betydelse för elevers koncentrationsförmåga och inlärning. Arbetet är en kvalitativ undersökning i form av intervjuer och observationer. Till grund för detta ligger en omfattande litteraturgenomgång. För att besvara mitt syfte har jag genomfört intervjuer med två lärare och tio elever. LÄS MER