Sökning: "utveckling av internet"

Visar resultat 11 - 15 av 796 uppsatser innehållade orden utveckling av internet.

  1. 11. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maryam Kamil; Isak Nordenback; [2023]
    Nyckelord :SaaS; Software as a Service; Business models; Cloud services; Cloud-based business models; Servitization; Digital servitization; Business model innovation; Business model maturity; Business model development; SaaS; Software as a Service; affärsmodeller; molntjänster; molnbaserade affärsmodeller; tjänstefiering; digital tjänstefiering; affärsmodellsinnovation; affärsmodellers mognad; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER

  2. 12. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tania Amel Sayyah; [2023]
    Nyckelord :digital humans; stigma; linguistic trust-building; burnout; digital humans; stigma; språkligt förtroendebyggande; utmattningssyndrom;

    Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER

  3. 13. Unga individers upplevelser av hur gaming påverkar deras hälsa : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Kajsa Fluur; Maria Kaveh; [2023]
    Nyckelord :Gaming; Internet gaming disorder; Problematisk gaming; Upplevelser; Hälsa; Ohälsa;

    Sammanfattning : Gaming, eller datorspelande, är en global hobby som växer sig allt starkare bland ungdomar och unga vuxna. År 2013 ingick Internet gaming disorder som en egen benämning i American Psychiatric Associations diagnosmanual DSM-5 och även WHO har valt att inkludera Gaming disorder i ICD-11. LÄS MER

  4. 14. Using an Online Learning Tool to Increase Digital Literacy in Rural Areas of Mozambique : A Minor Field Study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Annika Fredin; Milton Ndiaye; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines the possibility of increasing digital literacy in the rural communities of Mozambique through the implementation of a digital learning tool. The study was conducted in collaboration with the non-profit organization Project Vita with the aim of creating higher living standards for the people of Mozambique. LÄS MER

  5. 15. Comparative Analysis and Development of Receivers for Drone Remote Identification

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Xiaolinglong Guo; [2023]
    Nyckelord :drone detection; remote identification; field test; wireless receiver; drönardetektering; fjärridentifiering; fälttest; trådlös mottagare;

    Sammanfattning : Similar to a car’s license plate, the European Union Aviation Safety Agency (EASA) has released new regulations imposing the registration of drone operators and the broadcasting of the drone’s “digital license plate”, i.e., the drone Remote Identification (RID) in flight, which gives a new opportunity in drone surveillance. LÄS MER