Sökning: "vad är dålig service"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden vad är dålig service.

  1. 21. Att identifiera signaler för obestånd i tid

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Tekosher Ahmed; [2009]
    Nyckelord :Insolvency; Insolvency Risk; Deafult Risk; Obeståndsrisk; Obestånd; Konkursrisk;

    Sammanfattning : To be able to protect themselves from credit risk, the banks must constantly check the performance of  the companies they have lent money to. There are many mathematical models for predicting financial distress. These models use accounting-based ratios, which often are historical and not representative for the present situation. LÄS MER

  2. 22. Bristidentifiering & effektivisering av materialförsörjningen på SAAB Microwave Systems

    Master-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Patrick Phua; Daniel Gåsvaer; [2009]
    Nyckelord :Flödesanalys; Materialförsörjning; Supply Chain; Leverantörsutveckling; Kvalitetskontroll;

    Sammanfattning :   Saab Microwave Systems (SMW) is a business unit within Saab AB that manufactures and develops different types of radar- and sensor systems for naval, airborne and ground based forces as well as within the market for civil security. In addition to the manufacturing of radar and sensor systems they also provide different types of service concepts. LÄS MER

  3. 23. Networked Haptics

    Master-uppsats, KTH/Kommunikationssystem, CoS

    Författare :Martin Olofsson; Sebastian Öhman; [2009]
    Nyckelord :Haptics; networked haptics; haptic forces; SensAble PHANTOM Omni Device; medical imaging;

    Sammanfattning : Haptic feedback is feedback relating to the sense of touch. Current research suggests that the use of haptic feedback could give an increase in speed and accuracy when doing certain tasks such as outlining organ contours in medical applications or even filling in spreadsheets. LÄS MER

  4. 24. Hjälpa eller Stjälpa? Konsumentens förhållningssätt gentemot ekologiska kläder och informationens betydelse för skapandet av ett beteende.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Engblom; Olivia Borsos; Stéphanie Carlström; [2009]
    Nyckelord :ekologiska kläder; konsumtion; information och beteende; Trade; Handel; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Hjälpa eller Stjälpa? - Konsumentens förhållningssätt gentemot ekologiska kläder och informationens betydelse för skapande av ett beteende. Universitet: Lunds Universitet, Service Management, Campus Helsingborg. LÄS MER

  5. 25. Fel i tjänster

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Erica Hortlund; [2008-03-18]
    Nyckelord :Avtalsrätt;

    Sammanfattning : Företag köper tjänster av varandra i allt större utsträckning och tjänster blir allt viktigare för var dag som går, både i Sverige och i Europa. Trots detta är gällande rätt till stor del oklar på tjänstområdet i Sverige. Det finns ingen lag som är tillämplig på tjänster i kommersiella förhållanden. LÄS MER