Sökning: "vad är dålig service"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden vad är dålig service.

  1. 11. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristina Huttunen; Johan Schedvins; [2018]
    Nyckelord :Bank branches; customer relations; banks; SMEs; companies; relationship lending; Bankkontor; kundrelationer; bank; företag;

    Sammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER

  2. 12. Product assessment within ethical sourcing : the case of Nordic Choice Hotels

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Rasmus Finnström; [2015]
    Nyckelord :ethical sourcing; responsibilities; supply chain sustainable development; sustainability; procurement;

    Sammanfattning : After the turn of the twentieth century, sustainable development has been a well-discussed area between economists, environmentalists and politicians. Reports show that human activities have an essential impact on today’s climate changes. Additionally, our way of living has a negative impact on other environmental conditions and human wellbeing. LÄS MER

  3. 13. "De har ingen självklar plats någonstans" : - En studie om socialarbetares erfarenheter av multiproblematiken kring insatser och insatsbehov till våldsutsatta kvinnor med missbruksproblematik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maria Bergman; Elin Stenberg; [2015]
    Nyckelord :Substance abuse; intimate partner violence; experiences; social workers; social work; Missbruk; våld i nära relationer; erfarenheter; socialarbetare; socialt arbete;

    Sammanfattning : Previous research shows that women who are victims of intimate partner violence and also have asubstance abuse have difficulties getting access to services to aid with their experience of violence.This study has examined social workers experiences of working with women with these problems,what types of services are provided and how their service needs are assessed. LÄS MER

  4. 14. : Kläders påverkan på kundbemötandet - en studie om kläders påverkan på kundservice inom detaljhandel

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH NILSSON; MALIN SKÅNBERG; [2014]
    Nyckelord :kundservice; Kundbemötande; kläder; attribut;

    Sammanfattning : Kundservice har blivit allt viktigare inom detaljhandel i och med den ökade försäljningen som sker på internet. Kundservice har nästan blivit en form av marknadsföring för fysiska butiker. Trotts den hårda konkurrensen mellan butiker på marknaden kan man som kund uppleva dålig service och kundbemötande. LÄS MER

  5. 15. Smärtbedöming inom ambulanssjukvården : Hur sjuksköterskor bedömer patientens och vilka faktorer som påverkar bedömningen

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicin

    Författare :Robert Reidmar; Michael Svensson; [2014]
    Nyckelord :Emergency services; Nurses; Pain assessment; Pain expression; Ambulanssjukvård; Sjuksköterska; Smärtbedömning; Smärtuttryck;

    Sammanfattning : Background: The majority of patients requiring medical attention experience some degree of pain. The nurses´ assessment of pain is crucial in reducing the patients suffering in a proper and timely manner. Previous studies have shown that the treatment of pain in a emergency situation is poorly managed. LÄS MER