Sökning: "varumärkeselement"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet varumärkeselement.

  1. 1. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Spångberg; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; redesign; varumärkeselement; känslor; saknad av konkurrens på marknaden;

    Sammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER

  2. 2. En peruk säger mer än tusen ord - En fallstudie om Sia kring transmedialt berättande inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jessica Gahnström; Josefin Schytt; [2018]
    Nyckelord :Transmedialt berättande; musikbranschen; varumärkesbyggande; varumärke; deltagarkultur; kommunikation; albumomslag.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen förde med sig möjligheter att synas i fler medier. Artister har idag ett behov av att ha ett bredare varumärke. Denna rapport behandlar hur ett albumomslag kan användas som en del i ett transmedialt berättande. Detta besvaras genom en fallstudie med popartisten Sia och hennes album This is Acting. LÄS MER