Sökning: "visual scaffolding"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden visual scaffolding.

  1. 1. Challenges and strategies of teaching swedish to low – literacy skilled immigrants

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Saba Monirzadeh; [2023-06-21]
    Nyckelord :Low-literate adult; teaching challenges; Swedish for Immigrants; Teaching strategies;

    Sammanfattning : Aim: The present study aims to investigate the challenges SFI teachers face when teaching basic Swedish to low-literacy skilled immigrants, and the strategies they implement to teach these groups. Particularly, this study looks for any indications of Vygotsky’s sociocultural theory (SCT) in the teaching methods used while teaching SFI to individuals who lack literacy. LÄS MER

  2. 2. Stay away from math? Data literacy and math anxiety in seventh-grade students

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kognitionsvetenskap

    Författare :Emma Nicklasson; [2023]
    Nyckelord :Data literacy; math anxiety; Science General;

    Sammanfattning : The term data literacy has been defined as “the ability to collect, manage, evaluate, and apply data, in a critical manner” and the concept speaks for an important skill in today’s information-rich digital landscape. The educational system is a key factor in supporting students in their quest of strengthening this ability. LÄS MER

  3. 3. Inkludering samt läs- och skrivutveckling bland elever med språkstörning. : En studie i mellanstadielärares undervisningsmetoder i ämnet svenska.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Gabriella Mellberg; Olivia Börjesson; Molly Driggers; [2023]
    Nyckelord :Inkludering; läs- och skrivutveckling; språkstörning; svenska och undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : I dagens skola möter läraren elever med skilda språkliga förutsättningar som alla ska ges möjlighet att delta i en inkluderande undervisning där läs- och skrivutveckling står i fokus. Syftet med denna studie är att undersöka vilka undervisningsmetoder verksamma lärare använder sig av för att främja inkludering samt läs- och skrivutveckling hos elever med språkstörning i ämnet svenska. LÄS MER

  4. 4. Bildstöd för flerspråkiga barn i förskolan : en observations och intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Britt-Marie Gustafsson; Jihan Karem; [2022]
    Nyckelord :Flerspråkiga barn; Bildstöd; Språkutveckling; Inkludering; Demokrati; Proximala utvecklingszonen; Scaffolding; Förskola; Minskad stress;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en bild av hur förskollärare använder bildstöd som pedagogiskt redskap för flerspråkiga barn och vilken påverkan förskollärarnas användning av bildstöd kan ha för flerspråkiga barn i förskolan. Studien utgår ifrån det sociokulturella perspektivet. LÄS MER

  5. 5. Speciallärares användning av visuellt stöd : Kunskaper, förutsättningar och samarbete med lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Linda Wigren; Kim Wångersjö; [2021]
    Nyckelord :special needs teacher; language vulnerability; speech; language and communication needs; visual scaffolding; developmental language disorder;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine special needs teachers´ knowledge about visual scaffolding and their opportunities for supporting teachers in creating an accessible learning environment. Special needs teachers were given questions formulated and connected to how they experience their own professional qualifications when they support other teachers in using visual scaffolding, in what way they think visual scaffolding can be used in order to create an accessible learning enviroment and what sort of visual scaffolding they find recommendable in different learning environments and school subjects. LÄS MER