Sökning: "visuell"

Visar resultat 31 - 35 av 2377 uppsatser innehållade ordet visuell.

  1. 31. Reinforcement Learning for Multi-Agent Strategy Synthesis Using Higher-Order Knowledge

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Forsell; Shamoun Gergi; [2023]
    Nyckelord :Higher Order Knowledge; Imperfect Information; Reinforcement Learning; Deep Q- networks; Knowledge Representation; Pursuit Evasion Games;

    Sammanfattning : Imagine for a moment we are living in the distant future where autonomous robots are patrollingthe streets as police officers. Two such robots are chasing a robber through the city streets. Fearingthe thief might listen in to any potential transmission, both robots remain radio silent and are thuslimited to a strictly visual pursuit. LÄS MER

  2. 32. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Máté Károly Tóth; [2023]
    Nyckelord :Electroencephalography EEG ; Portable EEG; Single-channel EEG; Commercial EEG; Brain-machine interface; Prototype development; Elektroencefalografi EEG ; Bärbar EEG; Enkanaligt EEG; Kommersiellt EEG; Hjärna-maskin-gränssnitt; Prototyputveckling;

    Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER

  3. 33. Juice påverkan på spelarens upplevelse : En studie om överflödig visuell och audiell feedbacks påverkan på spelarens upplevelse i ett 2D-actionspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :James Ståhl; Panagiotis Athanasiadis; [2023]
    Nyckelord :Juice; PXI; 2D-spel; excessive positive feedback; datorspel;

    Sammanfattning : Juice inom digitala spel är ett väldebatterat ämne bland spelskapare och spelforskare som omfattar hur audiell och visuell feedback kan komma att påverka spelarens upplevelse. Då begreppets definition kan skilja sig från person till person är det i denna studie definierat som “överflödig feedback i situationer när en spelares agerande utlöser flera icke-funktionella reaktioner”. LÄS MER

  4. 34. Comparing Gaze Cues: Avatars versus Humans in Allocating Visual Attention : Eye Tracking Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; [2023]
    Nyckelord :Gaze Cue; eye tracking; mixed-method; case study; Gaze Cue; eye tracking; mixad metod; fallstudie;

    Sammanfattning : When designing websites or applications, being able to allocate visual attention to specific parts of an interface is important. One powerful tool that can be used for this is Gaze Cues, which is a social cue that makes use of gaze direction to allocate visual attention in the same direction. LÄS MER

  5. 35. Att ersätta plast i livsmedelsförpackningar : en studie om möjlig övergång till papper som råvara

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Hertzman; [2023]
    Nyckelord :Food packaging; Paper yarn; Knitting; Tensile strength; Livsmedelsförpackningar; Pappersgarn; Stickning; Dragstyrka;

    Sammanfattning : Det talas allt oftare om de problem som världens plastanvändning åsamkar miljön genom exempelvis nedskräpning och mikroplaster. Det finns många olika typer och användningsområden för plast. LÄS MER