Sökning: "Kommersiellt EEG"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kommersiellt EEG.

  1. 1. Developing a portable, customizable, single-channel EEG device for homecare and validating it against a commercial EEG device

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Máté Károly Tóth; [2023]
    Nyckelord :Electroencephalography EEG ; Portable EEG; Single-channel EEG; Commercial EEG; Brain-machine interface; Prototype development; Elektroencefalografi EEG ; Bärbar EEG; Enkanaligt EEG; Kommersiellt EEG; Hjärna-maskin-gränssnitt; Prototyputveckling;

    Sammanfattning : There are several commercial electroencephalography (EEG) devices on the market; however, affordable devices are not versatile for diverse research applications. The purpose of this project was to investigate how to develop a low-cost, portable, single-channel EEG system for a research institute that could be used for neurofeedback-related applications in homecare. LÄS MER

  2. 2. Utvärdering av en befintlig plattform för neurofeedback med hjälp av open-source EEG

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Nanoteknologi och funktionella material

    Författare :Hakim Al Kouatli; Mohamed Achmawi; [2022]
    Nyckelord :OpenBCI; Neurofeedback; concentration; relaxation; open-source.; OpenBCI; Neurofeedback; concentration; avslappning; open-source.;

    Sammanfattning : Neurofeedback is a type of biofeedback in which subjects learn to use the activity of their own electrical brain waves to respond to a visual or auditory feedback from the activity of the brain. This is done by connecting electrodes to the body to get the brain's electrical activity in the form of encephalogram signals (EEG) which are then calculated and converted into useful feedback. LÄS MER

  3. 3. Too Good to be Protected: The exclusion of shapes that give substantial value to the goods from trade mark protection

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Caroline Wüeggertz; [2010]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; EG-rätt; Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Enligt varumärkesrätten inom Europeiska Unionen (EU) är alla kännetecken som kan uppfattas med något av våra fem sinnen möjliga att registrera som varumärken om de kan återges grafiskt, samt kan särskilja ett företags varor och tjänster från andra företags. I Artikel 2 Rådets första direktiv 89/104/EEG av den 21 december 1988 om tillnärmningen av medlemsstaternas varumärkeslagar (VD) samt Artikel 4 Rådets förordning (EG) nr 40/94 av den 20 december 1993 om gemenskapsvarumärken (VF) är formen på en vara eller dess utstyrsel möjlig att skydda inom varumärkesrätten om de uppfyller de i lagen uppställda kraven. LÄS MER