Sökning: "yttre arbetstillfredsställelse"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden yttre arbetstillfredsställelse.
16. Matchningen mellan arbetsvärderingar och arbetsförhållanden i Sverige : En kvantitativ studie av hur arbete värderas, realiseras samt relaterar till arbetstillfredsställelse och organisatoriskt engagemang
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats kartläggs svenska arbetstagares arbetsvärderingar och arbetsförhållanden samt matchningen mellan dessa två komponenter över tid vid tre mättillfällen. Detta för att se hur värderingar och de upplevda förhållandena relaterar till varandra under denna period och ifall detta har förändrats. LÄS MER
17. Ett forum för utbyte av tankar, känslor, upplevelser och erfarenheter : En kvalitativ intervjustudie om betydelsen av yrkesmässig handledning för psykiatrisjuksköterskors yrkesidentitet
Magister-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Psykiatrisjuksköterskors yrkesidentitet upplevs som komplex och otydlig då den baseras både på sjuksköterskans egna värderingar om sig själv och sin yrkesroll samt på yttre förväntningar. Tidigare studier har visat att yrkesmässig handledning har betydelse för sjuksköterskors upplevelser av arbetstillfredsställelse. LÄS MER
18. Upplevd arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse : Skiljer sig upplevelsen beroende på kön och ålder?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Tidigare studier har visat att kvinnor upplever högre arbetstillfredsställelse än män samt att äldre medarbetare är mer motiverade till arbete än yngre. Syftet med denna undersökning var att undersöka om det fanns några skillnader mellan anställdas upplevda arbetsmotivation och arbetstillfredsställelse beroende på deras kön och ålder. LÄS MER
19. Motivation på arbetsplatsen : En undersökning om kopplingen mellan handlingsfrihet och motivation hos frontpersonal inom tjänsteföretag
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens informationssamhälle blir konkurrensen allt hårdare och servicen gentemot kunden ett allt viktigare konkurrensmedel. Servicen som frontpersonal levererar gentemot kunderna blir extra viktig inom tjänsteföretag då det är en central del av verksamheten. LÄS MER
20. Äldreomsorg och motivation : En kvantitativ studie om motivationsfaktorer och anställningsformer
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Med hjälp av en enkät undersöktes studiens huvudsyfte för att ta reda på vilka faktorer som anses viktiga för motivation och arbetstillfredsställelse på arbetet och vidare se skillnad mellan timanställd och tillsvidare anställd personal inom äldreomsorgen. Deltagandet resulterade 39 ifyllda enkäter från undersköterskor och vårdpersonal. LÄS MER