Vem bryr sig om sanningen om sanningen ändå är subjektiv? : – Ett försök att förstå fyra vuxna människors bild av skolan genom Baudrillard och Gadamer

Detta är en Kandidat-uppsats från Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

Författare: Niklas Lind; Ann-marie Valsten; [2010]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Studien visar att det i de studerande fallen sker ett konstituerande av en egen subjektiv syn på skolan genom en sammanblandning av egna erfarenheter och ett förvärvande och absorberande av oändligt kopierade bilder i media. Det sker en jakt på bekräftelse av den egna förutfattade bilden av skolan. Tolkningen av ny information jämkas till den egna världsbilden för att slutligen utgöra den egna subjektiva sanningen. Vi menar att en skola byggd på ofullständiga argument kan bli en skola med helt felaktiga metoder och system.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)