Kommunikation av strategi : betydelsefulla faktorer

Detta är en Magister-uppsats från Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

Författare: Emma Håkansson; Carolina Nilsson; [2003]

Nyckelord: kommunikation; strategi;

Sammanfattning: Vårt syfte med uppsatsen är att beskriva vilka faktorer som har betydelse för hur ledningen i en organisation kommunicerar strategi till medarbetarna. För att kunna uppnå vårt syfte har vi använt oss av en kvalitativ metod. Vi har samlat in vår empiri med hjälp av intervjuer utformade som samtal. I analysen har vi sedan tolkat materialet utifrån de teorier vi funnit kunna hjälpa oss förstå det studerade. Vi har funnit 14 faktorer som har betydelse för hur strategi kommuniceras. Dessa har vi sedan kunnat dela in i medvetna och omedvetna. Vi har dessutom utvecklat begrepp, i form av fyra olika kommunikationskulturer. Våra undersökta företag är en blandning av dessa kulturer.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)