Tre skolors perspektiv på organisering av ett inkluderingsarbete

Detta är en Magister-uppsats från Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

Sammanfattning: Mesic, Smaragda & Nihlgård, Jeanette (2020). En skildring av tre skolperspektivpå inkludering. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp.Denna undersökning belyser ett antal skolors organisering kring ett inkluderande arbete utifrån ett antal rektorer och specialpedagogier kring organiseras i skolan samt hur specialpedagogen arbetar kring och med inkludering i sitt arbete. En kvalitativ metod används och för att i samtal inhämta svar intervjuas de medverkande. Intervju används som metod. Undersökningen har ett övergripande systemteoretiskt perspektiv. Analysen görs utifrån kategorier med hjälp av tidigare forskning och systemteorin.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)