Sökning: "Covert Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Covert Marketing.

  1. 1. “Yebo Gogo, it’s time to braai Mzansi!” Code-Switching, Borrowing, Prestige, Slang, and Persuasion in the Digital Marketing Industry of South Africa

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Neate; [2022]
    Nyckelord :Advertising; code-switching; borrowing; slang marketing; covert or overt prestige;

    Sammanfattning : This paper will analyse code-switching, borrowing, slang, and covert or overt prestige in online and television media. The days of OOH (Out Of Home) advertising are becoming obsolete and moving toward a digital age. LÄS MER

  2. 2. När reklamen blir personlig : En kvalitativ studie av konsumenters uppfattning av individanpassad marknadsföring och personlig integritet.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Hasu Berg; Victor Lindberg; [2021]
    Nyckelord :Personalization-privacy paradox; personalized advertising; privacy; Personalization-privacy paradox; individanpassad marknadsföring; integritet;

    Sammanfattning : Personalized advertising is possible by tracking consumers' online activities and customizing ads for individual consumers. These ads are often more relevant, interesting, and appreciated by the consumer. However, there is a sense of worry about how personal information is gathered, stored, and used. LÄS MER

  3. 3. Vad du egentligen lyssnar på : Undertitel: En kvantitativ studie om marknadskommunikation i svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonathan Medin; Lars Anesäter Olsson; [2016]
    Nyckelord :Podcast; Covert Marketing; Marknadskommunikation; Overt Marketing;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I dagens samhälle med ständig uppkoppling blir vi i allt större utsträckning utsatta för reklam i syfte att påverka oss. I denna undersökning eftersträvas att se hur påverkan kan komma fram i fenomenet podcast. LÄS MER

  4. 4. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Erstadius; Johanna Larsson; [2016]
    Nyckelord :SMI; sociala medier; influencer; corporate-sponsored posts; trust; attitudes; credibility; SMI; sociala medier; influencer; företagssponsrade inlägg; förtroende; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER

  5. 5. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Rebecka Gustafson; [2014]
    Nyckelord :Public Relations; asymmetrical communications; symmetrical communications; social media; viral PR; covert PR; Public Relations; viral spridning; sociala medier; asymmetrisk kommunikation; symmetrisk kommunikation; dold PR;

    Sammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER