Sökning: "Särundervisning"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet Särundervisning.
21. Sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa : Vad tycker eleverna
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att göra en jämförelse mellan sam- och särundervisning i ämnet idrott och hälsa, ur ett elevperspektiv. Detta har delvis gjorts med utgångspunkt i genus, då flickor och pojkars tankar kring de två arbetssätten jämförts. LÄS MER
22. "Man faller lite in i hur de andra gör" : en kvalitativ studie om genus i idrottsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet var att studera genuspositioner hos eleverna under sam- respektive särundervisning i ämnet idrott och hälsa. För att uppfylla vårt syfte har vi använt följande frågor: Vilka genusskapande handlingar och beteenden kan vi upptäcka bland flickor och pojkar i idrottsundervisningen? Hur förändras elevernas beteenden och handlingar när eleverna undervisas i sam- respektive särundervisning? Metod De metoder som använts i studien var kvalitativa observationer och intervjuer. LÄS MER
23. Tillsammans eller inte? : En enkätundersökning om elevers uppfattningar om sam- respektive särundervisning i ämnet idrott och hälsa årskurs nio
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : .... LÄS MER
24. Sam- och särundervisning i Idrott & Hälsa på högstadiet -Tillfällighet eller möjlighet?
Kandidat-uppsats, Sektionen för LärarutbildningSammanfattning : Uppsatsen syfte är att undersöka vem som beslutar om undervisningsmetod i ämnet Idrott & Hälsa, på vilka grunder beslutet tas samt idrottslärares tankar om sär- och samundervisning. Tankarna om sär- och samundervisning har både ändrats och gått isär genom åren. LÄS MER
25. Pojkar och flickors inställning till ämnet idrott och hälsa
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att studera elevers inställning till ämnet idrott och hälsa i skolan. Vidare vill vi undersöka om skolans undervisningsformer (sam- eller särundervisning), elevernas ålder eller kön har betydelse för deras inställning till idrott och hälsa. LÄS MER