Sökning: "Spotify Radio"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Spotify Radio.
1. Dans på Svenska - Trender och tendenser i musikläggningen på Sveriges Radio.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Avdelningen för musikvetenskapSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att öka kunskapen om musikens plats i dagens public service-radio. Specifikt vilka faktorer som styr musikvalet i Sveriges Radios program och kanaler. Studien ger också en fördjupad kunskap om världsmusik som begrepp. LÄS MER
2. Unga vuxnas upplevelser av algoritmbaserade spellistor på Spotify : Hur upplever unga vuxna algoritmbaserade förslag inom Radiofunktionen på musikstreamingtjänsten Spotify?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Sättet människor konsumerar musik har förändrats genom historien och i samband med digitaliseringen har nya möjligheter att lyssna på musik uppstått. I samband med denna övergång har även fler algoritmbaserade tillvägagångssätt för musiklyssnande uppkommit. LÄS MER
3. Det förändrade musiklandskapet – Sveriges Radio P3s public service-ansvar i förhållande till en medieteknisk förändring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien behandlar digitaliseringens påverkan på musiklandskapet i Sverige. Syftet med studienär att förstå om och hur musikdistributionen i ett förändrat musiklandskap, Spotifys spellistekulturoch spellistan Hits idag påverkar P3s musikval. LÄS MER
4. Spotify Killed the Radio Star : Problemställning vid audio-on demand och upphovsrättsliga ersättningsprinciper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats utreder jag hur upphovsrätten ser ut i teorin för innehavare av närstående rättigheter – speciellt utövade artister – och hur dessa rättigheter efterlevs i praktiken. Framför allt utreds vilka rättigheter som aktualiseras när verk tillgängliggörs för allmänheten on demand. LÄS MER
5. Radio vs Spotify
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Radio vs Spotify - En studie om hur media, som sekundärkälla, påverkar varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2018-05-31 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Susanna Ström, Lukas Simonsson, Carolina Larsen Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Varumärkespersonlighet, A New Measure of Brand Personality, brand equity, Spotify, radio, media, sekundärkälla Syfte: Syftet med studien är att undersöka om det finns skillnader mellan hur ett varumärke uppfattas, beroende på om det exponeras i det traditionella mediet radio eller det digitala mediet Spotify med utgångspunkt i teorin “A New Measure of Brand Personality” av Geuens et al. (2009). LÄS MER