Sökning: "annat ord för personal"
Visar resultat 16 - 20 av 35 uppsatser innehållade orden annat ord för personal.
16. Specialist eller Generalist! : En intervjustudie om hur miljö- och hälsoskyddsinspektörer ser på sin yrkesroll
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : Denna uppsats syftar till att kunna belysa de möjligheter och svårigheter som miljöinspektörer upplever i utövandet av sin yrkesroll. Dagens miljöproblem är uppmärksammade globalt såväl som på en lokal nivå. LÄS MER
17. Hur organisationer använder sociala medier för intern kommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I en allt mer konkurrerande marknad är kommunikationen av stor betydelse för organisationers överlevnad. I och med nya innovativa tekniker utvecklas kommunikationslösningar som kan effektivisera verksamhetens kommunikation. En ny sådan teknik är sociala medier som växer och blir ett vardagligt sätt att kommunicera på. LÄS MER
18. Att bemästra 140 tecken : En studie om Donald Trumps användning av Twitter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : This bachelor thesis quantitatively researches every tweet Donald Trump has written in february 2017 from his personal Twitter account @realDonaldTrump. This particular period was chosen because it was the first full month that Trump was president of the United States of America. LÄS MER
19. En till en – för alla? : En dator per elev i inkluderande lärmiljöer
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Satsningar på en-till-en, det vill säga en dator eller pekplatta per elev, blir allt vanligare i svensk skola, men det finns begränsad forskning om hur detta påverkar elever med funktionsnedsättning och/eller i behov av stöd. I en inkluderande skola behöver tekniken vara tillgänglig för alla och användas i ett meningsfullt sammanhang. LÄS MER
20. Är vi vänner på Facebook? : En fallstudie om en icke-vinstdrivande organisations relationsbyggande på Facebook
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Sociala medier har blivit en stor del av människors vardag och ger därmed en stor möjlighet för organisationer och företag att nå ut till fler människor. Trots att organisationer har haft några år på sig att hitta strategier anpassade till just sociala medier så är det fortfarande många som ser det som ytterligare en kanal till att endast informera och marknadsföra istället för att använda det till att skapa relationer med publiken. LÄS MER