Sökning: "e service quality"

Visar resultat 1 - 5 av 291 uppsatser innehållade orden e service quality.

  1. 1. Integration of Service-Oriented Embedded Systems with External Systems in Software Product Lines

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Nils Johansson; [2024]
    Nyckelord :software architecture; software product lines; integration of systems;

    Sammanfattning : Developing software for complicated systems is often done by collaboration and consists of deliverables by a multitude of organisations. The deliverables can range from smaller devices and commercial-off-the-shelf software components, to larger systems. LÄS MER

  2. 2. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Krajka; Kaisa Nordlund; [2023-07-03]
    Nyckelord :Urban Logistics; Retail; Shopping Malls; Gig Economy; Last Mile Delivery; E-commerce; Automation; Micro-hubs; Parcel Lockers; Consumption Behavior; Stakeholder Management;

    Sammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER

  3. 3. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Österberg; [2023]
    Nyckelord :analysmodell; användarupplevelse; användarresa; användbarhet; användningstester; e-tjänster; kritiska framgångsfaktorer; offentlig sektor; tjänstedesign; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER

  4. 4. Wrist Angle Estimation Using Two Wearable Inertial Measurement Units

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Arvin Razavi; [2023]
    Nyckelord :IMU wrist angle estimation; Wrist absolute angle; IMU-based human motion capture; orientation filter; Complementary filter; Kalman filter; IMU handledsvinkeluppskattning; handleds absolutvinkel; IMU-baserad mänsklig rörelsefångst; orienteringsfilter; komplementfilter; Kalman-filter;

    Sammanfattning : Hand-intensive work is closely related to the prevalence of upper body and hand/wrist work-related musculoskeletal disorders (WMSDs) in office work, manufacturing, service industries, as well as the healthcare industry. Some risk factors include vibrations, forceful exertions, heavy manual handling, repetitive motions, and prolonged nonneutral wrist postures. LÄS MER

  5. 5. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Pernilla Turunen Olsson; [2023]
    Nyckelord :Patient complaints; patient safety; eHealth; health informatics; interpersonal skills; HCAT; Patientklagomål; patientsäkerhet; eHälsa; hälsoinformatik; bemötande; HCAT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER