Sökning: "handelsvara"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade ordet handelsvara.
1. Återanvändning av spillkaffe till växtnäring i form av kaffetabletter : Undersökning rörande om näringsinnehållet i kaffe kan främja gödningen av odlingsväxter
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013)Sammanfattning : I takt med att jordens befolkning ökar så ökar även efterfrågan på mat. För att odla mat i så stora mängder som krävs så behövs gödningsmedel. Ett viktigt ämne i gödningsmedel är kväve. LÄS MER
2. Skrivande förnäm dam : Konst som hantverk och handelsvara i renässansens Flandern
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : The painting Seated lady writing has undergone a technical investigation where its material characteristics were unveiled using non-invasive analytical techniques employing different wavelengths of the spectrum. The panel was analyzed from a material and a visual culture perspective. LÄS MER
3. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER
4. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER
5. Från Gatuhund till Familjemedlem : Relationen mellan människa-hund och vad synen på denna relation kan innebära för hur hundar värderas som egna individer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologiSammanfattning : Nästan alla människor i Sverige har en koppling till en hund, även om de aldrig haft en egen. Det har blivit allt vanligare för svenskar att adoptera tidigare gatuhundar från andra länder i Europa. Syftet med studien är att kunna visa vilken relation som finns mellan människor som adopterar gatuhundar och de gatuhundar som adopteras. LÄS MER