Sökning: "master strategies"

Visar resultat 1 - 5 av 817 uppsatser innehållade orden master strategies.

  1. 1. “Different is not wrong, it’s just an entry point for new knowledge” Knowledge diplomacy as a two-way process: A case study of the South Africa Sweden University Forum (SASUF)

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Caitlin Maris Homstad; [2024]
    Nyckelord :SDG4; SDG17; knowledge diplomacy; IHERI; South Africa; Sweden; international relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : The significance and impact of IHERI on international relations is gaining recognition, yet this crucial aspect remains remarkably understudied. This study aims to explore the relations, processes and patterns of IHERI on bilateral relations and development cooperation between South Africa and Sweden. LÄS MER

  2. 2. Analys av lönsamhetstrategier för elnätsanslutet batterilager i en kommersiell fastighet : En fallstudie med fokus på effekttoppskapning, låglastutnyttjande och anslutning till balansmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Byggteknik och byggd miljö

    Författare :Ellinor Lernstål; [2024]
    Nyckelord :Kommersiell fastighet; batterilagring; litium-jonbatterier; batterianvändning; effekttoppskapning; låglastutnyttjande; flexibilitetsmarknaden; stödtjänster; FCR-D upp; elhandel.;

    Sammanfattning : This master thesis examines the economical profitability of integrating a battery storage system with the commercial property Pyramiden 19. The model is developed in Matlab and analyses three different profitability strategies for utilizing the battery storage: peak shaving, time of use arbritage and the grid supporting service FCR-D up. LÄS MER

  3. 3. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Leelou Zoé Billot; [2024]
    Nyckelord :BB cream; Coffee; Coverage; Formulation; KAFFAGE®; BB cream; kaffe; täckning; formulering; KAFFAGE®;

    Sammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Test Equipment for the LUCAS Chest Compression System: Incorporating Biomechanical Insights for Future Design Enhancements

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Ester Pörtfors; Malin Svärdling; [2024]
    Nyckelord :Mechanical CPR; Cardiopulmonary Resuscitation; LUCAS Chest Compression System; Test Equipment; Chest Biomechanics; Chest Stiffness; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The LUCAS Chest Compression System is a market leading mechanical cardiopulmonary resuscitation device, assisting medical professionals worldwide when treating patients with sudden cardiac arrest. The objective of this master thesis project was to develop a new, adjustable test equipment for the LUCAS device, allowing for tests on varying chest heights and stiffness levels. LÄS MER

  5. 5. Hennessy to Henny: Brand Hijacking

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moboluwarin Owoturo; Ida Xing Fredmark; Dimitra Papangeli; [2024]
    Nyckelord :Hennessy; brand heritage; luxury brand; brand positioning; luxury positioning; brand associations; hip hop; 2Pac; USA; cognac; LVMH; Business and Economics;

    Sammanfattning : This master case study delves into Hennessy's strategic efforts to dissociate itself from associations with the US hip hop community during the 1990s to the early 2000s in order to reclaim control over their brand. Authored by three master's students, the case study teaching notes provides insights of how students can solve the case of Hennessy's branding challenges and learn from the the innovative strategies Hennessy employed to overcome them. LÄS MER