Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. Kostvanor hos studenter som studerat på distans under COVID-19 pandemin : Enkätstudie ur ett Kariologiskt perspektiv

    Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)

    Författare :Tobias Aurelsson; Omar Bitilmal; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; Distansstudier; Enkätstudie; Kariologi; Kostvanor.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna enkätstudie var att undersöka om COVID-19 pandemin påverkade kostvanorna hos en grupp studenter på Malmö universitet. Material och metod: En kvantitativ enkätstudie om kostvanor under COVID-19 pandemin utfördes på studenter som studerade på distans på Malmö universitet. LÄS MER

  3. 3. Impact of Increased Grocery Prices on Households : Studying Sweden 2022/2023

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Freja Engström; Caroline Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Price Elasticity; Price Shock; OLS Regression; Price Increases; Food Consumption; Household Demand; Grocery Prices; Income Effects; Organic Produce; Priselasticitet; Prischock; OLS-regression; Prisökningar; Livsmedelskonsumtion; Hushållsefterfrågan; Livsmedelspriser; Inkomsteffekter; Ekologiska Livsmedel;

    Sammanfattning : In 2022, food prices increased rapidly, prompting this investigation into how the price shock has impacted consumer behavior. Previous studies have found that price shocks affect low- income households with children the most. A switch to more calorie-dense food and a decreased consumption of snacks. LÄS MER

  4. 4. STRESS OCH DESS PÅVERKAN PÅ ÄTBETEENDE HOS STUDENTER SOM LÄSER HÖGSKOLEUTBILDNING SOM BERÖR KOST OCH MÅLTIDER : EN ENKÄTSTUDIE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Reem Mohanna; [2023]
    Nyckelord :stress; ätbeteende; hälsa;

    Sammanfattning : Bakgrund Stress definieras som en relation mellan personen och omgivningen som upplevs som utmanande och hotande för välbefinnandet och stressresponsen aktiveras i kroppen som förbereder kroppen för att hantera hotet. Kronisk stress kan leda till en överproduktion av kortisol och orsaka negativa effekter på fysisk och mental hälsa. LÄS MER

  5. 5. Regnkläder, mellanmål och Pokémonkort : En kvalitativ studie om lärares och fritidspersonals upplevelser av skillnader i ekonomiska förutsättningar hos elever i låg- och mellanstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Ylva Johansson; Madeleine Leiva Martinez; [2022]
    Nyckelord :financial conditions; child poverty; school; teachers; leisure staff; social interaction; stigma; ekonomiska förutsättningar; barnfattigdom; skola; lärare; fritidspersonal; socialt samspel; stigma;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how teachers and leisure staff experience that differences in financial conditions among students in preschool class and grades 1-6 are expressed in school as well as how differences in financial conditions affect the students’ social interactions. The ambition was to reach a greater understanding of how children are affected early on by living in poorer financial conditions than other children. LÄS MER