Sökning: "utvärdering marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden utvärdering marknadskommunikation.

  1. 1. Integrerad Marknadskommunikation : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Christos Antonopoulos; Nartan Abzakh; Alexander Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Integrerad marknadskommunikation; IMC; taktisk koordinering; strategisk koordinering; utvärdering; utveckling; prioritering;

    Sammanfattning : Idag ser marknadsföringsverktygen tillgängliga för organisationer annorlunda ut i jämförelse med 20 år sen. Digitala utvecklingen har inneburit nya möjligheter för organisationer att interagera med sin omvärld på ett sätt som skapar värde för såväl organisationen som dess intressegrupperingar. LÄS MER

  2. 2. Regionsutveckling av hållbar turism -Hur Region Halland kan expandera sin turism på ett hållbart sätt

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Evelina Persson; [2015]
    Nyckelord :Utvärdering; Hållbar turism; Hållbarhet; Utvärderings teori; Turismutveckling; Regionsutveckling; Hållbar utveckling; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : A sustainable approach could be a solution for the tourism industry to reduce its climate impact. The aim of this thesis was to develop a sustainable tourism strategy, in collaboration with Swedish region Halland. The sustainability concept was set against the developed tourism strategy, both on a theoretical and practical level. LÄS MER

  3. 3. Det finns ett syfte med att delge information : - en studie om intern kommunikation av CSR-relaterad information

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Hanna Morén; Matilda Lundbäck; [2012]
    Nyckelord :CSR; Intern kommunikation; interaktiv marknadskommunikation; integrerad marknadskommunikation;

    Sammanfattning : CSR är en förkortning för Corporate Social responsibility och innebär kortfattat att företag eftersträvar ansvarstagande genom att arbeta med sociala, ekonomiska och miljömässiga aspekter. Det finns relativt lite forskning kring den interna kommunikationen av CSR-relaterad information i jämförelse med den externa kommunikationen. LÄS MER

  4. 4. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER

  5. 5. Att planera och genomföra ett varumärkesvärde-ökande event : inom detaljhandeln på butiksnivå

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ida Lundqvist; Sofia Widström; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring är i ropet just nu beroende på att det är ett sätt att kommunicera direkt till konsumenterna och påverka dem under en längre period. Denna uppsats behandlar hur en arrangör ska gå tillväga för att lyckas med att planera och genomföra ett varumärkesvärdeökande event. LÄS MER