Sökning: "utvecklingsinriktat lärande"

Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden utvecklingsinriktat lärande.

  1. 21. Implementering av digital teknik på vårdenheter : En kvalitativ studie utifrån vårdpersonals perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Isabell Björklund; Rebecka Dahlquist; Lisa Nykvist; [2019]
    Nyckelord :Digital technology; health; health- and care staff; learning; participation; Delaktighet; digital teknik; hälsa; hälso- och sjukvårdspersonal; lärande;

    Sammanfattning : Syftet med digital teknik är att öka effektiviteten på hälso- och välfärdsservice. Studien undersöker huruvida vårdpersonal på vårdenheten kan påverka vilken typ av digital teknik som introduceras på deras arbetsplats samt hur de ska lära sig använda denna. Studien använder hälsoteorin Känsla av Sammanhang. LÄS MER

  2. 22. "Vi ska på äventyr!" : -ett utvecklingsinriktat arbete med äventyrspedagogik som metod

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Amanda Johansson; [2019]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; äventyrspedagogik; det äventyrsbaserade temat; adventure education; fritidshem och aktionsforskning;

    Sammanfattning : Syftet i utvecklingsarbetet är att inspirera fritidshemslärarna till äventyrspedagogik och att eleverna ska uppskatta de utomhusaktiviteter som erbjuds på fritidshemmet. Nulägesanalysen baseras på intervjuer med fritidshemslärare och elever där det visade sig att utomhusaktiviteterna som utfördes kunde utvecklas. LÄS MER

  3. 23. Arbetares erfarenheter av lärande inom lageryrket : En intervjustudie med fokus på hur lagerarbetare upplever sin yrkeskompetens

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Klara Jakobsson; [2019]
    Nyckelord :Informellt lärande; formellt lärande; arbetsplatslärande; utvecklingsinriktatlärande; anpassningsinriktat lärande; lageryrket;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärandet framgår inom lageryrket. Fokus är på lagerarbetares egna erfarenheter och hur de själva beskriver att de utvecklade sitt yrkeskunnande och sin kompetens, samt undersöka vilket stöd de hade av den formella introduktionen som arbetsgivaren tillgodosåg, såväl som den informella, av sina kollegor. LÄS MER

  4. 24. Spänningen mellan samverkan och konkurrens : En studie om förutsättningarna för utveckling av kommunikation och ömsesidigt lärande

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Christina Overå; [2018]
    Nyckelord :arbetsliv; arbetsplats; co-opetition; konkurrens; ledarskap i komplexa projekt; lärande i arbetslivet; partnering; pedagogik; samarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om lärande inom samverkan och vilka förutsättningarna för kommunikation och lärande som erfordras. Arbetsformen samverkan har tillämpats inom en projektorganisation sammansatt av tre olika parter. LÄS MER

  5. 25. Är manliga och kvinnliga tjänstemäns lärande i en arbetslivskontext jämställt? : Det arbetsorganisatoriska lärandets karaktär inom tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Isabelle Eriksson; [2018]
    Nyckelord :informal learning; formal learning; adaptive learning; developmental learning; equality; informellt lärande; formellt lärande; reproduktivt lärande; utvecklingsinriktat lärande; jämställdhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att karaktärisera det arbetsorganisatoriska lärandet på företag inom tjänstesektorn ur ett genusperspektiv. Den yrkesklass som fokuseras är tjänstemän. LÄS MER