Sökning: "2d animation"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden 2d animation.

  1. 1. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Eskil Kylberg; Adam Jäärf; [2024]
    Nyckelord :Arcane; intern fokalisering; animation; film; 2D-animation; 3D-animation; karaktärspsykologi;

    Sammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER

  2. 2. Creating a model for the process of designing a character that the player may form an attachment to

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ivan Kholod; Teemu Laiho; [2022]
    Nyckelord :Computer games; virtual pet; emotional attachment; 2D animation; 3D animation; character development;

    Sammanfattning : Forming attachments to other creatures and things is not a phenomenon that is contingent on the entity existing in the real world. It’s a common thing in video games that the player grows attached to certain characters in some way, and it can sometimes even be a driving factor for a game’s gameplay. LÄS MER

  3. 3. Kroppsspråk inom animation: från teori till praktik : Vad förmedlar kroppsspråket från stiliserade karaktärer och hur olika medier tolkas av observatören

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anastasiya Kjartansdottir; Disa Johansson; Mikael Ytterstedt; [2021]
    Nyckelord :Kroppsspråk; känslor; karaktärsroller; animation; LMA; Disneys tolv animationsprinciper;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte om det var möjligt att applicera resultat från kroppsspråksstudier till stiliserade spelkaraktärer i syftet med att se om deltagare fortfarande kunde tolka vilka känslor som förmedlades genom kroppsspråket. Det undersöktes också om deltagarna ändrade sina åsikter när de stiliserade karaktärerna presenterades både i 2D och 3D via stillbilder och animerade klipp för att se hur detta påverkade deras tolkning. LÄS MER

  4. 4. Animated 2D Visualization of Evolving Trees : A Temporal Treemap Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Svedhag; [2021]
    Nyckelord :Trees; Treemap animation; Stability; Slice-and-Dice; Temporal Treemaps; Information Visualization;

    Sammanfattning : Time-dependently changing hierarchical data structures are commonly visualized with animated treemaps. Changes in the data structure produce correlated changes in the animation. LÄS MER

  5. 5. Real-time 3D cloud animations using DCGAN

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Fredrik Junede; Samuel Asp; [2020]
    Nyckelord :Machine learning; Animation; DCGAN; Image processing; Real-time cloud animation; Maskinlärning; Animation; DCGAN; Bildbehandling; Realtidsbaserad molnanimering;

    Sammanfattning : Background. Previous studies in the area of video generation using generative adversarial networks have shown limitations in perceived naturalism of the generated images. A previously proposed method of rendering and simulating clouds serves as the base for this thesis. Objectives. LÄS MER