Sökning: "3PL-kunder"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet 3PL-kunder.

  1. 1. Sustainable logistics service providers : A qualitative case study of future technology and IT solutions attributes for 3PL clients

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Skärbo Jonsson; [2022]
    Nyckelord :logistics; third-party logistics; inter-organizational relationship; key performance indicators; sustainable balanced scorecard; technical warehouse solution; sustainability; attribute; logistik; tredjepartslogistik; interorganisatoriska relationer; resultatindikationer; hållbart balanserat styrkort; teknisk lagerlösning; hållbarhet; attribut;

    Sammanfattning : The growing demand for commerce has disrupted the market's supply chains. To manage the customer demands, contracting a third-party logistics (3PL) can help make the chain more resource efficient. Actions such as implementing sustainable technology and IT infrastructure are important to invest in. LÄS MER

  2. 2. Innovation av logistiktjänster med mobil spårning : Fallstudie på Expeditors AB

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Jaimes; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Industry 4.0 har blivit en av mest diskuterat tema inom industriella affärsidéerna under de senaste åren. Detta paradigm introducerar Internet of Things (IoT) med integrerade tekniker som radiofrekvensidentifiering (RFID), trådlöst sensornätverk (WSN) och moln beräkning. LÄS MER

  3. 3. Konsumenternas krav på flexibilitet i order- och leveransprocessen inom E-handeln : En fallstudie på PostNord Ljungby Strålfors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Melita Gredelj; Marcus Källberg; Emine Sadikaj; [2018]
    Nyckelord :Flexibilitet; Krav; Order - och leveransprocess; 3PL-leverantör; 3PL-kunder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Flexibilitet eller förmågan att reagera på osäkerhet i omgivningen utan att det medför brister i tid, ansträngning, kostnader eller prestationer, har blivit allt viktigare. Flexibilitet i en leverans innebär att företagen ska ha förmågan att genomföra förändringar i en pågående leverans för att uppfylla konsumentens behov. LÄS MER