Sökning: "APPLE"
Visar resultat 36 - 40 av 451 uppsatser innehållade ordet APPLE.
36. iMessage och dess påverkan på unga vuxnas vilja att äga iPhone
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : There is no doubt that the iPhone is one of the most popular mobile phones in today's market, while it also has become clear that the communication between mobile phones has gone from being over SMS, to being over communication services that use the internet to send messages. When Apple were to release their own communication service, iMessage, they chose to make the service exclusive to iPhone users, a decision that in later years has started a lot of discussions. LÄS MER
37. Benchmarking a machine learning model in the transformation from PyTorch to CoreML
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Due to rapid development in the field of machine learning and large increases in the capabilitiesof mobile devices, utilizing machine learning on these is becoming increasingly popular. Onemethod of deployment is to develop a machine learning model in well-established deep learningframeworks like PyTorch. LÄS MER
38. Utbildning genom utmaningsbaserat lärande för hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Under vfu perioden ht-2021 började vi fundera över vilka metoder lärarna använde sig av i undervisningen för naturvetenskap och teknik. De funderingar vi hade förstärktes efter en gemensam studieresa till Norge där vi fick uppleva nya lärmetoder, bland annat utmaningsbaserat lärande och problembaserat lärande. LÄS MER
39. Det visuella uttrycket i två musikstreamingtjänster : En semiotisk analys av musikstreamingtjänsterna Spotify och Apple Musics visuella uttryck.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Since the development of modern technology, we are faced with more choices than ever. Our choices are based on the visual impression of a product or a service (Watzman, 1992). LÄS MER
40. The proposed Digital Markets Act
Magister-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The market power of digital platforms and ecosystems has probably been the most discussed and concerning topic in competition policy in the last years. Some companies in the area of digital platforms have grown so rapidly that they now dominate entire industries. LÄS MER