Sökning: "Alexandra Pedersén"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra Pedersén.

  1. 1. "Kommer jag få gå nu?" : En kvalitativ studie om förhållandet mellan bemanningsbranschen och prekaritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefine Pedersen; Alexandra Jonsdottir; [2023]
    Nyckelord :Precarity; temporary staffing industry; flexibility; competence development; capitalism; Prekaritet; bemanningsbranschen; flexibilitet; kompetensutveckling; kapitalism;

    Sammanfattning : This study examines the various forms of precarity within the temporary staffing industry and how the industry can be understood as a producer of precarity. From a worker’s perspective, we have with a hermeneutic approach and qualitative method conducted eight semistructured interviews with temporary staffing employees working in the industrial sector. LÄS MER

  2. 2. Likvärdig utbildning i förskolan : Rektorers organisering för barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Alexandra Pedersen; Emma Wisberg; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån grundad teori belysa hur rektorer möjliggör en likvärdig utbildning med inriktning mot barn i behov av särskilt stöd. Det är en kvalitativ studie som genomförts genom semistrukturerade intervjuer med rektorer från olika delar i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Uppdrag undervisning! - Spelar rollen någon roll? : En fenomenografisk studie kring begreppet undervisning och yrkesrollernas uppfattning om begreppet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Alexandra Lindholm; Maria Holmqvist Pedersen; [2020]
    Nyckelord :Teaching; preschool; preschool teachers; child minders; phenomenography; perceptions;

    Sammanfattning : The purpose of our study is to examine preschool teachers’ and child minders’ perceptions about the education of preschool children and if the profession plays a factor when teaching at a preschool. We have made qualitative interviews and the phenomenographic analysis concludes that both child minders and preschool teachers consider themselves to be qualified to teach and have the responsibility to educate, but that the preschool teachers have the ultimate responsibility to plan the lessons and make the follow ups if needed. LÄS MER