Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Inkluderad och delaktig, vad betyder det för SUM-elever? : En mikroetnografisk studie om elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande i matematikundervisningen.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Erickson; Amanda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Matematik; elever i särskilda utbildningsbehov i matematik; delaktighet och inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med den här empiriska forskningsstudien är att undersöka elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande vid special respektive ordinarie matematikundervisning. Studien utgår från tre forskningsfrågor där vi vill nå fördjupad kunskap om hur elever i särskilda utbildningsbehov deltar i specialundervisning, ordinarie undervisning samt hur pedagogerna arbetar med inkludering i deras undervisning för eleverna. LÄS MER

  2. 2. Inkludering av elever i matematiksvårigheter : en systematisk genomgång av aktuell forskning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Erickson; Amanda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Matematik; matematiksvårigheter; inkludering; SEM;

    Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien har skrivits med fokus på att utforska hur inkludering av elever i matematiksvårigheter beskrivs och diskuteras i aktuell forskning. Studien är uppdelad i tre olika delar. Första avsnittet fokuserar på elever i matematiksvårigheter och hur det diskuteras samt beskrivs i valda källor. LÄS MER