Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Räkna med mig. Om delaktighet i matematikundervisningen för integrerade elever i grundskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Annika Areskog Ronnstedt; Eva Tingström; [2014-09-09]
    Nyckelord :delaktighet; kommunikation; matematik; inkludering; elever med utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : Syfte: Intentionen med en inkluderande skola genomsyrar skolans styrdokument, men trots goda intentioner så har arbetet med inkludering kommit olika långt. Syftet är att identifiera och analysera förutsättningar för delaktighet i matematikundervisningen för elever med utvecklingsstörning i en inkluderande miljö. LÄS MER

  2. 2. IUP ­ ett redskap för lärande och måluppfyllelse? En kvalitativ studie av innehållet i de individuella utvecklingsplanerna.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Areskog Ronnstedt Annika; Grönberg Eva; [2007]
    Nyckelord :IUP; måluppfyllelse; pedagogisk bedömning;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med föreliggande studie är att undersöka innehållet i de individuellautvecklingsplanerna (IUP). Studien lyfter fram och analyserar innehållet i deindividuella utvecklingsplanerna. LÄS MER