Sökning: "Betyg i praktiska ämnen"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Betyg i praktiska ämnen.
11. Balans mellan estetiskt - praktiska och teoretiska ämnen i grundskolan : För optimal inlärning och utveckling av hjärnans alla resurser
M1-uppsats, Institutionen för estetiska ämnenSammanfattning : Syftet med vårt examensarbete var att söka efter motiveringar som belyser de estetiskt - praktiska ämnens bidragande del för en allsidig utveckling av hela hjärnan. Vi ville undersöka rektorernas syn på balansen mellan teoretiska och estetiskt - praktiska ämnen, samt hur de ser på elevers kunskapsinlärning. LÄS MER
12. Betyg och bedömning i musik och slöjd.
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte och huvudfråga Syftet med uppsatsen är att belysa hur lärare i praktiska ämnen som musik och slöjd ställer sig till det målrelaterade betygsystemet när det gäller bedömning av elevers prestationsutveckling. Därtill undersöks hur dessa lärare ställer sig till förändringen av betygsystemet som eventuellt kommer att träda i kraft, och hur det i så fall skulle påverka deras undervisning och betygsättning. LÄS MER
13. Betygsättning : I ämnet bild på gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetiska ämnen i Lärarutbildningen UmeåSammanfattning : I denna uppsats undersöks bildlärares syn på bedömning och betygsättning vid gymnasieprogram med estetisk inriktning. Skälet till att vi valt detta ämne är att många lärare verkar uppleva betygsättningen som något negativt, och som blivande lärare är det viktigt att vara väl insatt i dagens betygsystem. LÄS MER
14. Man litar på minnet och intrycken : Lärares uppfattningar om vad som bedöms vid laborationer i naturvetenskapliga ämnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Matematik och matematisk statistikSammanfattning : Denna studie undersöker vad och hur lärare i de naturvetenskapliga ämnena bedömer i laborationer. Studien undersöker också om det finns några alternativ till det traditionella naturvetenskapliga sättet att synliggöra elevers utveckling i det praktiska momentet vid laborationer. LÄS MER