Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Structural Comparison of Data Representations Obtained from Deep Learning Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tommy Wallin; [2022]
    Nyckelord :Representation Learning; Deep learning models; Image Representations.; Representationsinlärning; Djupinlärningsmodeller; Bildrepresentationer;

    Sammanfattning : In representation learning we are interested in how data is represented by different models. Representations from different models are often compared by training a new model on a downstream task using the representations and testing their performance. LÄS MER

  2. 2. A Benjaminian Gaze on the Representation of Historical Conjunctures in the Illustrated Magazine Arbeiter-Illustrierte-Zeitung 1924-1935

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :John Norrman; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna magistertes undersöker hur bildrepresentationer av förflutna och samtida konjunkturer används, i den tyska kommunistiska tidskriften Arbeiter-Illustrierte-Zeitung(AIZ, 1921-38) under perioden 1924-1935. Under dessa år, då tidskriften bar namnet AIZ, var den också som mest populär. LÄS MER

  3. 3. Evaluation of multi-view input using dynamic images for action recognition at a vending fridge

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Human Action Recognition (HAR) is increasingly common in our society today. It can be found in self-driving cars, surveillance systems and cashier-free stores such as AmazonGo. LÄS MER

  4. 4. Representation och kommunikativ praktik på museet : En designteoretisk multimodal studie

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Elisabet Hansson; [2011]
    Nyckelord :Museer; utställning; museipedagogik; museibesökare; lärande; didaktik;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att utifrån ett designteoretiskt multimodalt perspektiv belysa relationen mellan å ena sidan, den kommunikativa praktiken under en skolvisning av en museiutställning och å andra sidan elevers möjligheter till deltagande och lärande. I studien användes multimodal metod för konstruktion av data; deltagande observation med fotografi, självrapportering med bilder och fokusgruppintervju. LÄS MER

  5. 5. Att tala om och genom bilder. En studie om yrkesspråk inom arkitekturutbildningen

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Marie Gayatri Kristoffersson; [2010-09-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstrakt Denna studie handlar om arkitekturutbildningen på högskolan och hur student och lärare diskuterar ett projektförslag där bildrepresentationer används för att samtala om ett aktuellt idéförslag och yrkesprofessionella problemlösningar. Studien under-söker hur tolkning av bilder växer fram och för ett yrkesprofessionellt samtal vidare, vilka roller bilder får i detta utbildningssammanhang samt vad bilder och bildhanter-ing kan erbjuda i detta samtal. LÄS MER