Sökning: "Bilhandlare"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade ordet Bilhandlare.

  1. 6. Bilbranschen i finanskris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Nolin; Christoffer Hagard; Filip Alexandersson; Marcus Sträng; [2009]
    Nyckelord :fallstudie; cash management; finanskris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Bilbranschen i finanskris – En fallstudie av hur fyra svenska bilhandlare hanterat likviditet och kapitalbindning i samband med en minskad efterfrågan på bilar. Seminariedatum: 2009-06-05 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Filip Alexandersson, Christoffer Hagard, Jonas Nolin och Marcus Sträng Nyckelord: Kapitalbindning, likviditetshantering, bilhandlare, fallstudie, finanskris Handledare: Mats Persson Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur enskilda bilhandlarföretag har hanterat likviditet och kapitalbindning i samband med en minskad efterfrågan på bilar. LÄS MER

  2. 7. Begagnade bilar : Konsumentens val mellan privatköp och den etablerade bilhandeln

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Tholin; Johanna Hagström; [2008]
    Nyckelord :begagnade bilar; privat; konsument; Internet; informationssökning; beslutsprocess; kvantitativ undersökning; enkätundersökning.;

    Sammanfattning : Begagnade bilar köps och säljs i allt högre utsträckning mellan privatpersoner, något som drabbar bilhandlare genom en för dem minskad försäljning. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur privatpersoner väljer var de ska köpa begagnad bil. LÄS MER

  3. 8. Klimatdebattens påverkan på val av bil : Konsumtion, klimatpåverkan och media

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Linnea Vesterlund; [2007]
    Nyckelord :media; bilism; konsumtion; klimatpåverkan;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har klimatförändringarna fått mycket utrymme i tidningar, tv och radio. Syftet med den här uppsatsen är att undersöka vilken påverkan denna klimatdebatt har haft på publiken, om det har fått någon effekt på konsumentens syn på kopplingen till klimatpåverkan. LÄS MER