Sökning: "Born Globals"
Visar resultat 26 - 30 av 95 uppsatser innehållade orden Born Globals.
26. Psykisk distans och Born Globals : En studie om hur psykisk distans påverkar Born Globals och hur detta kan hanteras vidett företags etablering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
27. Från nyfödda till globala : En flerfallsstudie om hur Born Global-företag använder nätverk i sin internationaliseringsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande flerfallsstudie syftar till att empiriskt undersöka hur entreprenörer i Born Globals, det vill säga företag med en global vision och närvaro från grundandet, använder sina nätverk för att bli internationella. Tre fallstudier görs på olika Born Global-företag där entreprenörernas användning av nätverk i internationaliseringsprocessen undersöks genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
28. The crypto catalyst
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : In a scope where continuous innovations are seen each day, the cyberspace can be seen as the tech-entrepreneurs’ playground for delivering new solutions to customers. Digital start-ups who interact through the cyberspace operate with little to no restriction despite having limiting resource. LÄS MER
29. The Influence of Networks on Internationalisation Speed Within the Life Cycle Stages of a Swedish Born Global Company.
Magister-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Drawing on the Network Theory, this research had the objective to analyse the influence of networks within the life cycle stages of a Born Global company. By developing a framework that consisted of a pre-inception phase, start-up phase and the growth phase, the study proposed to identify which types of networks were used within the development of the BG, and how they influenced on the internationalisation speed. LÄS MER
30. Export development indicators as potential segmentation tools : A quantitative study of Swedish SMEs in the tech field
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The “stage model” is a criticized but well-used segmentation method for categorizing firms into different export development stages based on their perceived export barriers. However increasing presence of born global firms and lagging exports, particularly in the Swedish tech industry, require an updated segmentation tool. LÄS MER