Sökning: "C- inlärning"

Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden C- inlärning.

  1. 16. Medvetna studievanor : En fenomenografisk studie av upplevda studievanor hos elever som deltagit i lärandeprojektet Hjärngym

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sanna Berntsson; Erika Persson; [2015]
    Nyckelord :hälsa; studievanor; inlärningsstrategier; neuropedagogik; fenomenografi.;

    Sammanfattning : I denna studie har vi intresserat oss för hjärnans hälsa och inlärning. Genom att ha bra strategier för lärande och goda vanor för att må bra kan vi påverka både våra kroppar och våra hjärnor. Vi kan använda oss av strategier som får vår hjärna att må bra och arbeta bra. LÄS MER

  2. 17. En undersökning i möjligheten att använda interaktiva plattformar som stöd för inlärning i skolmiljö.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christofer Malmberg; [2015]
    Nyckelord :Människa-teknik interaktion; interaktionsdesign; utvecklingsteori;

    Sammanfattning : Den här C-uppsatsen utforskar möjligheterna att utforma applikationer till interaktiva plattformar som lär barn att lösa abstrakta problem och samtidigt är användbara för lärare i skolmiljö. Uppsatsen presenterar olika teorier och använder sedan det insamlade materialet som utgångspunkt för att testa om och hur dessa teorier kan tillämpas i ett specifikt fall. LÄS MER

  3. 18. Varför vill du läsa vidare? En undersökning av somaliska sfi-studerande som har avancerat från studieväg ett

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Susanne Angwald Brunke; [2014-06-16]
    Nyckelord :Sfi-studier; motivation; empowerment;

    Sammanfattning : I Sverige bor det över 50 000 personer med somaliskt ursprung, varav många är illiterata eller lågutbildade. De närmaste åren väntas tiotusentals fler somaliska flyktingar komma till Sverige. LÄS MER

  4. 19. Gloslistor eller ord i sammanhang - en studie i hur elever lär sig nytt vokabulär i engelska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Ewa Pawlowska; Persson Persson; [2014-01-28]
    Nyckelord :kollokation; ESL; EFL; Lexical Approach;

    Sammanfattning : Syfte: I denna C-uppsats undersöker vi hur inlärare av engelska som främmande språk lyckas att lära sig nya ord när de får studera ord i kombination (kollokationer) och som enskilda ord. Syftet med uppsatsen är också att ta reda på inlärarnas åsikter om båda metoderna. LÄS MER

  5. 20. Vardagens DJ : Människors upplevda påverkan av musik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper, KV

    Författare :Oscar Roslund; [2012]
    Nyckelord :Musik; Inlärning; Koncentration; Fenomenografi;

    Sammanfattning : Denna c-uppsats undersöker hur fyra skolelever upplever att de påverkas av musik vid inlärning i formella miljöer. Syftet med undersökningen är att förstå hur de här människorna använder musik i sin skolvardag och hur de uppfattar att de kan påverkas av musik i olika lärmiljöer. LÄS MER