Sökning: "C- inlärning"
Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden C- inlärning.
16. Medvetna studievanor : En fenomenografisk studie av upplevda studievanor hos elever som deltagit i lärandeprojektet Hjärngym
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I denna studie har vi intresserat oss för hjärnans hälsa och inlärning. Genom att ha bra strategier för lärande och goda vanor för att må bra kan vi påverka både våra kroppar och våra hjärnor. Vi kan använda oss av strategier som får vår hjärna att må bra och arbeta bra. LÄS MER
17. En undersökning i möjligheten att använda interaktiva plattformar som stöd för inlärning i skolmiljö.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här C-uppsatsen utforskar möjligheterna att utforma applikationer till interaktiva plattformar som lär barn att lösa abstrakta problem och samtidigt är användbara för lärare i skolmiljö. Uppsatsen presenterar olika teorier och använder sedan det insamlade materialet som utgångspunkt för att testa om och hur dessa teorier kan tillämpas i ett specifikt fall. LÄS MER
18. Varför vill du läsa vidare? En undersökning av somaliska sfi-studerande som har avancerat från studieväg ett
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : I Sverige bor det över 50 000 personer med somaliskt ursprung, varav många är illiterata eller lågutbildade. De närmaste åren väntas tiotusentals fler somaliska flyktingar komma till Sverige. LÄS MER
19. Gloslistor eller ord i sammanhang - en studie i hur elever lär sig nytt vokabulär i engelska
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: I denna C-uppsats undersöker vi hur inlärare av engelska som främmande språk lyckas att lära sig nya ord när de får studera ord i kombination (kollokationer) och som enskilda ord. Syftet med uppsatsen är också att ta reda på inlärarnas åsikter om båda metoderna. LÄS MER
20. Vardagens DJ : Människors upplevda påverkan av musik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Denna c-uppsats undersöker hur fyra skolelever upplever att de påverkas av musik vid inlärning i formella miljöer. Syftet med undersökningen är att förstå hur de här människorna använder musik i sin skolvardag och hur de uppfattar att de kan påverkas av musik i olika lärmiljöer. LÄS MER