Sökning: "C- inlärning"

Visar resultat 21 - 25 av 84 uppsatser innehållade orden C- inlärning.

  1. 21. Affekters inverkan vid problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Michael Larsson; Joakim Rydgren; [2012]
    Nyckelord :affekter; affektiva vägar; algoritmer; didaktik; föreställningar; känslor; matematik; problemlösning;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar sitt ursprung i den utbredda och erkända forskningen om att affekter har en betydande roll för inlärning och prestation. Pehkonen (2001) konstaterar att uppfattningar om matematik verkar som en dold faktor i undervisningen och Debbelis et al. LÄS MER

  2. 22. Verksamhetsstyrning i grundskolan - En väg till goda förutsättningar för inlärning

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Kajsa Hedbrant; Hannes Palm; [2012]
    Nyckelord :Performance Management; Efficient schools; Management by objectives; New Public Management; Swedish public primary schools;

    Sammanfattning : This study investigates how performance management in primary schools can facilitate learning, relating to theories of efficient schools. This is done through a qualitative study of the performance management systems in two public primary schools in Sweden. LÄS MER

  3. 23. Tomatismetoden i didaktiken.

    C-uppsats,

    Författare :Lola Regenthal; [2011]
    Nyckelord :Tomatismetoden; Didaktik; Inlärning;

    Sammanfattning : I mitt arbete "Tomatismetoden i didaktiken" - En effektiv träningsmetod eller humbug?, sökerjag svar på vad Tomatismetoden är och hur den fungerar, kan den fungera som ett didaktisktverktyg och då i så fall hur?För att söka dessa svar har jag använt mig av metod såsom litteraturundersökning samt intervju,då i form av en samtalsintervju och en skriftlig intervju.Det material jag har använt mig av är litteratur som behandlar Tomatismetoden,informationssökning på Internet samt den information jag fått fram via intervjuer. LÄS MER

  4. 24. Varför göra det inne som man kan göra lika bra ute?

    C-uppsats,

    Författare :Emma Persson; [2011]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; utveckling; kursmål; ;

    Sammanfattning : I detta arbete kommer ni att få läsa om utomhuspedagogik. Då naturen alltid varit en viktig del i minuppväxt vill jag genom denna uppsats inspirera andra pedagoger att låta sina elever få uppleva naturen ochfå chansen till att skapa en relation till naturen som inte går att ersätta med något annat. LÄS MER

  5. 25. Kunskapsförmedling i Traineeprogram : En komparativ studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Rodrigo Lopez Madrigal; Angelica Hassel; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Praktikplatser och som det numera kallas traineeprogram har länge använts för attintegrera studenten i företagskulturen. Ur företagets synvinkel är traineeprogrammetett viktigt verktyg för att säkerställa kompetensförsörjning till nyckelpositioner inomföretaget. LÄS MER