Sökning: "C- inlärning"
Visar resultat 6 - 10 av 84 uppsatser innehållade orden C- inlärning.
6. A Label-based Conditional Mutual Information Estimator using Contrastive Loss Functions
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the field of machine learning, representation learning is a collection of techniques that transform raw data into a technology that can be effectively developed by machine learning. In recent years, deep neural network-based representation learning technology has been widely used in image learning, recognition, classification and other fields, and one of the representative ones is the mutual information estimator/encoder. LÄS MER
7. Grammatikens betydelse i SFI-undervisningen utifrån ett lärarperspektiv : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Studiens övergripande syfte är att lyfta fram och uppmärksamma en viktig del av SFI-undervisningen – samsynen kring grammatikens betydelse i undervisningen. Krashens olika teorier gällande grammatikens inlärning har delvis utgjort grunden för undersökningen. LÄS MER
8. Upplevelsen kring att montera en byggnad i virtuell verklighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : This thesis treats the users experience about assembling a building in virtual reality and the implementation of an application for the purpose. The work studies how users experience that after they have assembled a building in virtual reality understand how a building should be assembled. LÄS MER
9. Metoder för inlärning av ordbetydelser i läroböcker : - en analys av textböcker för SFI kurs B och C
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Denna studie hade till syfte att undersöka vilka metoder för ordinlärning med fokus på betydelse som förekom i textböcker för SFI kurs B och C. Frågeställninggen förankrades teoretiskt i tidigare språkvetenskaplig och psykologisk forskning om ordinlärningsmetoder. LÄS MER
10. Elevers svårigheter i matematik årskurs 5 utifrån elevers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstract Föreliggande beskrivande kvalitativa studie har ansats till att undersöka och beskriva erfarenheter som elever i årskurs 5 har under sina matematiklektioner i en utvald kommunal grundskola. Metoden som används är kvalitativ där jag använder semi-strukturerade intervjuer med deltagare från den utvalda gruppen. LÄS MER