Sökning: "C- inlärning"

Visar resultat 6 - 10 av 84 uppsatser innehållade orden C- inlärning.

  1. 6. A Label-based Conditional Mutual Information Estimator using Contrastive Loss Functions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ziwei Ye; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the field of machine learning, representation learning is a collection of techniques that transform raw data into a technology that can be effectively developed by machine learning. In recent years, deep neural network-based representation learning technology has been widely used in image learning, recognition, classification and other fields, and one of the representative ones is the mutual information estimator/encoder. LÄS MER

  2. 7. Grammatikens betydelse i SFI-undervisningen utifrån ett lärarperspektiv : En kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Maria Ericsson; [2020]
    Nyckelord :Svenska för invandrare; SFI; grammatik; samsyn;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att lyfta fram och uppmärksamma en viktig del av SFI-undervisningen – samsynen kring grammatikens betydelse i undervisningen. Krashens olika teorier gällande grammatikens inlärning har delvis utgjort grunden för undersökningen. LÄS MER

  3. 8. Upplevelsen kring att montera en byggnad i virtuell verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Niklas Fuks; [2018]
    Nyckelord :VR; byggsats; upplevelse av VR; montering; byggnad; Unity 3D; C#; montage; inlärning; intervjuer;

    Sammanfattning : This thesis treats the users experience about assembling a building in virtual reality and the implementation of an application for the purpose. The work studies how users experience that after they have assembled a building in virtual reality understand how a building should be assembled. LÄS MER

  4. 9. Metoder för inlärning av ordbetydelser i läroböcker : -  en analys av textböcker för SFI kurs B och C

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jenny Larsson; [2018]
    Nyckelord :Inlärning av ordbetydelse; metoder; läromedelsböcker; SFI; levels of processing; involvement load hypothesis; lexikal semantik; Cummins fyrfältsmodell;

    Sammanfattning : Denna studie hade till syfte att undersöka vilka metoder för ordinlärning med fokus på betydelse som förekom i textböcker för SFI kurs B och C. Frågeställninggen förankrades teoretiskt i tidigare språkvetenskaplig och psykologisk forskning om ordinlärningsmetoder. LÄS MER

  5. 10. Elevers svårigheter i matematik årskurs 5 utifrån elevers perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dayny Bergström; [2018]
    Nyckelord :Matematik; kvalitativ studie; utmaningar; svårigheter;

    Sammanfattning : Abstract Föreliggande beskrivande kvalitativa studie har ansats till att undersöka och beskriva erfarenheter som elever i årskurs 5 har under sina matematiklektioner i en utvald kommunal grundskola. Metoden som används är kvalitativ där jag använder semi-strukturerade intervjuer med deltagare från den utvalda gruppen. LÄS MER