Sökning: "inlärning"
Visar resultat 1 - 5 av 1941 uppsatser innehållade ordet inlärning.
1. Option Modelling by Deep Learning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : In this thesis we aim to provide a fully data driven approach for modelling financial derivatives, exclusively using deep learning. In order for a derivatives model to be plausible, it should adhere to the principle of no-arbitrage which has profound consequences on both pricing and risk management. LÄS MER
2. Utomhuspedagogik : en kvalitativ undersökning om förskollärares förhållningssätt till undervisning utomhus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärarens beskrivningar om, och i så fall på vilket vis använder utemiljön för att stimulera barns lärande och utveckling. Studien är baserad på en kvalitativ undersökning i form av intervjuer av fyra förskollärare som arbetar i olika förskolor i kommunen. LÄS MER
3. Matematiska läromedel i grundskolans åk 1-3 : En kvalitativ studie om val av läromedel, lärobok - konkret material - digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vilka läromedel yrkesverksamma 1-3 lärare använder i matematikundervisning och hur dessa läromedel väljs ut och används. Elevernas matematikinlärning och utveckling har stor samverkan med undervisningsmetoder och val av läromedel. LÄS MER
4. Elevers begreppsbilder inom matematiska bråk : Vilka begreppsbilder har elever och när används de?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : När en person ser en skiftnyckel är det inte säkert att personen ser något som är bra att ha när man ska skruva en mutter. Beroende på vad personen vanligtvis använder skiftnyckeln till och vilket problem som personen just då står inför kommer personen att se olika saker. LÄS MER
5. Digitala verktyg kan adderas till matematiken : En kvalitativ studie om tre F-3-lärares aspekter på digitala verktyg i matematikundervisningen för de lägre årskurserna.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Forskning visar att användningen av digitala verktyg inte följt med i den samhälleliga teknikutveckling som beräknat. Syftet med studien är att undersöka tre F-3-lärares aspekter på digitala verktyg i matematikundervisningen och hur det här tar sig i uttryck för de lägre årskurserna. LÄS MER
