Sökning: "involvement load hypothesis"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden involvement load hypothesis.

  1. 1. The Effectiveness of Word Focused Tasks. How Elaborate Processing Predicts Vocabulary Learning. A Literature Review.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Jane Ekenberg; Mirjeta Makolli; [2023-06-12]
    Nyckelord :English as a foreign language; involvement load hypothesis; technique feature analysis; vocabulary learning; vocabulary tasks.;

    Sammanfattning : L2 vocabulary learning is a sizeable challenge for all EFL students. Particularly, the lexical threshold for reading is a substantial learning feat requiring time and effort. Vocabulary research indicates that incidental learning alone is not sufficient for learners to achieve a functional EFL vocabulary. LÄS MER

  2. 2. Vokabulärundervisning i engelska på högstadiet och gymnasiet : Fem lärares syn på undervisning av vokabulär.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Katarina Hannah Ingela Fromheden; Jimmy Gustavsson Svedelius; [2023]
    Nyckelord :Implicit learning; Explicit learning; Involvement Load Hypothesis; Implicit inlärning; Explicit inlärning; Involvement Load Hypothesis;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to compare five teachers’ beliefs about their students’ learning of vocabulary and compare that with current theories and recommended practices in the field. The method for collecting data was semi-structured interviews with teachers who teach English in both lower secondary and upper secondary schools in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Metoder för inlärning av ordbetydelser i läroböcker : -  en analys av textböcker för SFI kurs B och C

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jenny Larsson; [2018]
    Nyckelord :Inlärning av ordbetydelse; metoder; läromedelsböcker; SFI; levels of processing; involvement load hypothesis; lexikal semantik; Cummins fyrfältsmodell;

    Sammanfattning : Denna studie hade till syfte att undersöka vilka metoder för ordinlärning med fokus på betydelse som förekom i textböcker för SFI kurs B och C. Frågeställninggen förankrades teoretiskt i tidigare språkvetenskaplig och psykologisk forskning om ordinlärningsmetoder. LÄS MER

  4. 4. Ordfrekvens och repetition i läromedlet Lieber Deutsch : En analys av den språkdidaktiska förankringen i ett svenskt läromedel i tyska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sofia Olofsson; [2015]
    Nyckelord :substantiv; tyskundervisning; ordinlärning; korpusanalys; läroböcker;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the word acquisition, focusing on the nouns and word exercises, in two Swedish textbooks for German in the upper secondary school. The chosen method for investigating the nouns was corpus analysis. LÄS MER

  5. 5. Learning vocabulary without tears : a comparative study of the jigsaw and information gap tasks in vocabulary acquisition at school

    Magister-uppsats, Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Wanlu Song; [2011]
    Nyckelord :task; jigsaw; information gap; interaction hypothesis; task-induced involvement load; characteristics;

    Sammanfattning : The primary purpose of the present study is to compare the effectiveness of the jigsaw task and information gap tasks in understanding new words and retaining them. Sixteen pupils aged between eleven and twelve were involved in the study and divided into two groups. They were allocated either a jigsaw task or an information gap task. LÄS MER